rostamilawyer rostamilawyer .

rostamilawyer

كلاس‌هاي دانشگاه تهران غيرحضوري شد؟

بعد از رد و بدل شدن شايعات درباره حضوري يا غير حضوري بودن كلاس‌هاي دانشگاه تهران، اين دانشگاه وضعيت برگزاري كلاس‌ها را در سال جديد مشخص كرد.

مقالات بيشتر:وكيل صادقيه

به گزارش همشهري آنلاين، در پي انتشار شايعه مجازي‌شدن آموزش دانشگاه تهران در فضاي مجازي، اين دانشگاه اعلام كرده آموزش به صورت حضوري است و بر اساس برنامه‌ريزي قبلي ادامه دارد.

مردادماه امسال نيز وزير علوم گفته بود كه همه كلاس‌هاي دانشگاه تهران ترم آينده به صورت حضوري برگزار خواهد شد مگر اينكه شرايط خاصي ايجاد شود كه قابل پيش بيني نباشد، در غير اين صورت تمام كلاس‌ها حضوري است.

مقالات ديگر:ترك اعتياد شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۶:۴۰ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

دستگيري چند نفر در پرونده ترور شهيد صياد خدايي

ايسنا:سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره رسيدگي به پرونده ترور شهيد صياد خدايي گفت: در اين زمينه چند نفر دستگير شده‌اند و براي آنها قرار قانوني صادر شده است.

مسعود ستايشي در  نشست خبري امروز خود  با گراميداشت ايام اربعين اظهار كرد: گراميداشت اربعين حسيني،  بزرگداشت پيام خونبار حسيني در كربلا است‌.  رسالت كشف حقيقت از جمله اهداف پيام حسيني بوده است. جا دارد ما از ميزباني و ميهمان نوازي برادران و خواهران عراقي در مسير راهپيمايي تشكر كنيم و مراتب امتنان خود را از برقراري امنيت براي زائران ابراز كنيم.

وي ادامه داد: از مسئولان اجرايي و قضايي انتظار داريم براي رفع موانع و تسهيل شرايط زوار حسيني تمهيدات لازم را اتخاذ كنند.

مقالات بيشتر:وكيل غرب تهران

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره حق  مالكيت ايران بر جزاير سه‌گانه،  گفت: سازمان ثبت اسناد در جهت تثبيت مالكيت رسمي جزاير  اقدامات موثري را  انجام  داده است و در راستاي صيانت از منافع ملي اين اقدام صورت گرفته است. بر اين اساس سند مالكيت جزيره تنب بزرگ و تنب كوچك و جزيره ابوموسي به  نام دولت جمهوري اسلامي ايران صادر شد. با اين اقدام ضمن اينكه اذعان داريم به مالكيت اين جزاير، سند مالكيت اين جزاير طبق قانون صادر شد.  سازمان ثبت اسناد و املاك كشور براي اين سه جزيره به نام دولت جمهوري اسلامي ايران سند رسمي مالكيت صادر كرده است.

وي در ادامه با اشاره به انتشار گزارش  گزارشگر ويژه سازمان ملل  گفت: كاري كه در راستاي تحريم وزير و وزارت اطلاعات صورت گرفت، انتشار گزارشي در اين خصوص بود. ايران همواره يكي از قربانيان ترور بوده است و به عنوان مثال مي‌توان به حملات گوناگون از جمله حملات سايبري به نهادهاي مختلف اشاره كرد.  در رابطه با موضوعي كه در حوزه آلباني صورت گرفته اعلام مي‌كنيم كه روش آمريكايي‌ها كلاً همين بوده است و دست آمريكايي‌ها خيلي وقت است كه رو شده است.

ستايشي درباره تحريم‌هاي اخير گفت: اين اقدام تنفس مصنوعي آمريكا به گروه‌هاي تروريستي است. توقع داريم كه دستگاه‌هاي سياسي با تمهيدات قانوني و تدابير مناسب و بين المللي و قاطع  بايستند و برخورد كنند.

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه تاكنون ۷ جلسه رسيدگي به پرونده اتهامات شهردار و اعضاي شوراي شهر لواسان برگزار شده، نتيجه دادگاه به كجا رسيد و آيا احكام متهمان صادر شده است يا خير؟ گفت:  پرونده مذكور در شعبه ۵ دادگاه كيفري يك استان تهران مورد رسيدگي قرار گرفته بود. نقصي در روند رسيدگي به پرونده در ۲۲ اسفندماه صورت گرفت كه پرونده به شعبه ۱۵ بازپرسي  ارسال مي‌شود. شعبه مذبور اهتمام لازم را براي رفع نواقص ابرازي صورت مي‌دهد.  تا پايان شهريور ماه پرونده به شعبه ۵ دادگاه كيفري يك استان تهران ارسال مي‌شود و با تاكيدي كه به رياست شعبه انجام شده است، رسيدگي به پرونده تا نيمه اول مهرماه استمرار پيدا مي‌كند.

ستايشي در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت  پرونده ترور شهيد صياد خدايي  گفت: اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است. چند نفر در ارتباط با اين موضوع دستگير شده‌اند و براي آن‌ها قرار قانوني صادر شده است.

وي ضمن خودداري از ارائه توضيحات بيشتر در اين باره گفت كه تحقيقات اين پرونده واجد طبقه بندي و محرمانه است.

 

ستايشي در پاسخ به سوالي درباره چگونگي  انتصاب تاج به رياست فدراسيون فوتبال  و اتهامات او، گفت: در رابطه با اين حوزه، اولاً حساسيت نسبت به اين موضوع و در اين مقطع زماني روشن است‌. در راستاي هر انتخاب درون سازماني مثل فدراسيون، استعلامات بر اساس مقررات موضوعه از سوي مرجع برگزاري انتخابات و ناظر صورت مي‌گيرد. يك استعلامي در اين زمينه صورت گرفته و پاسخ لازم هم به فدراسيون مربوطه داده شده است و فدراسيون بررسي و اعلام نظر كرد و جمع‌بندي بر اين شد كه فرد مدنظر در انتخابات شركت كند. نسبت به نتيجه نفيا و اثباتا سخني نداريم. اجازه بدهيد پرونده‌ها را بررسي و بعد اعلام كنيم. در مرحله دادسرا به دليل اينكه تحقيقات  محرمانه  است به آن نپردازيم، بهتر است.

ستايشي در پاسخ به سوالي درباره پرونده  خليل دردمند  زائر ايراني دستگيرشده در عربستان گفت:  تلاش‌ها براي آزادي حاجي در بند سعودي همچنان ادامه دارد. دادستان كل كشور تذكرهاي قانوني را در اين رابطه به وزارت امور خارجه ابلاغ كرده و خواستار پيگيري و تعيين تكليف او شده است.  اقدامات كنسولي براي اين شهروند در حال پيگيري است‌ و  معاونت امور بين الملل و ستاد حقوق بشر هم اقداماتي در اين زمينه انجام داده‌ است.

ستايشي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه  احداث زندان‌هاي ويژه براي محكومان خشن  به عنوان يكي از برنامه‌هاي پيشين قوه قضائيه به كجا رسيد؟ گفت: اين اطلاعات موضوع سوال را نمي‌دانم از كجا آمده است. با اين حال، سازمان زندان‌ها مجري آراي صادره از مراجع قضائي است و در حوزه محكوميت‌ها بر اساس آئين‌نامه سازمان زندان‌ها، كار تفكيك و طبقه‌بندي زندانيان صورت مي‌گيرد. زندانيان مواد مخدر و جرايم خشن كه البته در قانون چيزي تحت عنوان جرايم‌خشن نداريم و بيشتر عرفي است، از ساير زندانيان به صورت مجزا نگهداري مي‌شوند

وي با تاكيد بر اينكه طرح طبقه بندي و تفكيك زندانيان با قدرت در حال اجرا است، گفت: ارفاقات قانوني نيز براي كاهش جمعيت كيفري در راستاي اهداف قوه قضائيه صورت مي‌گيرد.

ستايشي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه شما پيش از اين گفته بوديد  پرونده اكبر طبري  در دو اتهام مورد اعاده قرار گرفته و  به شعبه هم عرض كيفري ارجاع شده و جلسات رسيدگي به اين تقاضاي اعاده دادرسي به زودي آغاز مي شود.  آيا جلسات دادگاه  درباره اين دو اتهام طبري برگزار و رايي صادر شده يا خير؟ گفت: پرونده با پذيرش اعاده دادرسي موضوع ماده ۴۷۷ قانون ايين دادرسي كيفري در شعبه ۱۵ دادگاه كيفري يك تهران مطرح  رسيدگي  و مقيد به وقت رسيدگي در ۱۸ مهرماه  سال ۱۴۰۱ است.

وي افزود: متهمان ديگري هم هستتند  كه دو نفر در رابطه با واخواهي است و ۷ نفر از ديوان نظري داشتند كه  در شعبه ۵ دادگاه كيفري در حال رسيدگي است و مقيد به وقت رسيدگي در ساعت ۱۰ صبح  ۲۶ مهر ماه سال  ۱۴۰۱ است.

وي افزود: ان‌شاءالله درصدديم‌ با تلاش روساي شعبه در ايام آتي پرونده‌هاي مورد بحث مطابق موازين شرعي رسيدگي شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره ساماندهي انبارهاي  تمليكي و گمرك گفت: وضعيت انبارهاي ما براي نگهداري كالاهاي قاچاق و متروكه در بنادر، گمركات و سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي مناسب نيست و  اين اموال در اين انبارها آسيب مي ديدند لذا دستگاه قضا به صورت ويژه به اين موضوع ورود كرد و موجبات اصلاح اين فرآيند را فراهم كردند.

سخنگوي قوه قضائيه گفت: اولين بخش از اقدامات صورت گرفته آسيب شناسي وضع موجود و شناسايي و علل اين پديده است و  در گام نخست اين مباحث با دولت مطرح شد و در گام ديگر برخورد لازم با قاصرين و مقصرين صورت خواهد گرفت. بر اساس گزارش سازمان بازرسي كل كشور برخي افراد مقصر شناخته شدند و نهايتا راهكارهايي نيز براي جلوگيري از تكرار اين موضوع شناسايي شده است‌.

 

وي ادامه داد: فروش اموال تمليكي ۷۰۰ درصد افزايش داشته كه اين امر با پيگيري هاي قوه قضائيه صورت گرفته است‌. همچنين اخيرا نيز انبار تمليكي  به صورت مكانيزم در خوزستان افتتاح شد.

ستايشي با اشاره به برگزاري مزايده فروش يك هزار و ۶۲ خودروي خارجي در انبارها  به زودي، گفت: اين امر در راستاي مقابله با فساد و رانت صورت گرفته است. همچنين اموال رسوب شده در انبارهاي سازمان تمليكي نزديك به صفر است.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص  محكوميت كارگران آذراب  گفت: نگاه قوه قضائيه اين نيست كه واحد توليدي تعطيل و مشكلات براي كارگران ايجاد شود. نسبت به موضوع مورد بحث بايد گفت اتهام اين افراد(۲۱ نفر از كارگران آذراب) اخلال در نظم و آسايش عمومي از طريق برگزاري يك‌ تجمع غير قانوني در شركت آذراب است. قوه قضائيه با رأفت اسلامي و به صورت كريمانه به آنها نگاه كرد. اين افراد ايراد به مديريت داشتند.

ستايشي ادامه داد: پرونده رسيدگي شد و ۴ نفر تبرئه شدند و  دادگاه ۱۷ متهم ديگر را  به سه ماه و يك روز حبس تعزيري و تحمل ۳۰ ضربه شلاق تعزيري كه به ۳۰ ميليون ريال جزاي نقدي تبديل شده، محكوم كرده است.  با توجه به وضعيت و نگاه كريمانه و اينكه سابقه نداشتند حبس به جزاي نقدي ۷ ميليون تومان تبديل شده است كه  قرار تعليق مجازات هم  صادر شده و اين افراد مي‌توانند به كار خود ادامه دهند زيرا حكم يكسال تعليق شده است و پرونده در مرحله بدوي است و  قابليت تجديدنظر دارد.

ستايشي در پاسخ به سوالي  درباره ارجاع  گزارش تخلفات بستگان يكي از وزرا  از سوي يك نماينده گفت: پرونده‌اي در مورد برادر همسر يكي از وزرا به دستگاه قضايي ارجاع نشده است. كساني كه گزارشگري فساد مي‌كنند بدانند كه گزارش‌هايشان بايد مستند و مستدل باشد و  اگر كسي در اين زمينه نسبت به گزارش غير مستند شكايتي دارد با توجه به جنبه خصوصي بودن موضوع مي‌تواند در دستگاه قضا شكايت كند.

وي در پاسخ به سوالي درباره   آخرين وضعيت پرونده كروز  گفت: اين پرونده  در شعبه ۴ دادگاه ويژه جرايم اقتصادي با ۶۰ جلد در حال رسيدگي است. ۸ جلسه با قرائت كيفرخواست متهم رديف اول تشكيل شده و ۲ جلسه هم دفاع كرده است. اتهام ۱۸ نفر ديگر در حال رسيدگي است. به زودي ادامه رسيدگي‌ها انجام خواهد شد. اميد داريم تا نيمه اول آبان اين پرونده رسيدگي و تعيين تكليف شود.

سخنگوي قوه قضائيه در خصوص پرداخت جبران خسارت بازداشت‌هاي اشتباهي از سوي قضات گفت: فرايند احراز تقصير براي قضات در دادگاه عالي انتطامي قضات است. تقصير و يا قصور قضات حتما مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد و  در همين زمينه حدود 100 پرونده در حال رسيدگي است.

مقالات ديگر:روانشناس كودك و نوجوان گيشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۲:۲۶ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

خانواده‌هاي داراي دو معلول صاحب مسكن مي‌شوند

مديرعامل بنياد علوي گفت: با برنامه‌ريزي صورت گرفته خانواده‌هاي داراي دو معلول صاحب مسكن مي‌شوند.

شفاآنلاين>سلامت>وحيد خاوئي صبح سه‌شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: امروز بازديدهايي در سطح استان خواهيم داشت و افتتاح چندين طرح در شهرستان دشتستان صورت خواهد گرفت.

به گزارش شفاآنلاين:وي با اشاره به آمادگي بنياد علوي براي كمك به تقويت زيرساخت‌ها بيان كرد: آماده‌ايم كه در سطح امكانات رفاهي، ورزشي، سلامت و بهداشت و… به استان بوشهر كمك كنيم.

مديرعامل بنياد علوي با اشاره به ديدار خود با فعالين اجتماعي و بانوان كارآفرين استان بوشهر ادامه داد: تمركز اصلي بنياد حمايت از مشاغل خرد و رسيدگي به مشكلات آن‌ها است.

مقالات بيشتر:وكيل باغ فيض

وي ادامه داد: علاوه‌بر حمايت از مشاغل در بحث حوزه مسكن نيز جدي وارد عمل شده‌ايم و در سطح شهر و روستا با ارائه تسهيلات بلاعوض در پي حل مشكلات مردم عزيز هستيم.

خاوئي گفت: براي مسكن خانواده‌هاي داراي دو معلول طبق تفاهم‌نامه‌اي كه با سازمان بهزيستي داريم، خانواده‌اي كه داراي زمين باشد مسكن آن را مي‌سازيم.

مقالات ديگر:تالار شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۴:۰۰ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)