rostamilawyer rostamilawyer .

rostamilawyer

رابرت مالي: احياي توافق هسته‌اي در دستور كار نيست

رابرت مالي نماينده ويژه آمريكا در امور ايران با بيان اين ادعا كه ديپلماسي بهترين راه در قبال عدم دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي است، گفت كه اكنون احياي توافق حتي در دستور كار و تمركز واشنگتن نيست.

به گزارش «تابناك» به نقل از ايرنا، رابرت مالي نماينده ويژه آمريكا در امور ايران در گفت و گو با شبكه سي‌ان‌ان در عين حال مدعي شد كه دولت بايدن همچنان معتقد است كه ديپلماسي بهترين راه براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح اتمي است.

وي بدون اشاره به زياده خواهي‌هاي آمريكا و ناتواني دولت بايدن براي تصميم گيري سياسي در بازگشت به برجام ادعا كرد گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسيده‌اند و هيچ حركتي نمي‌كنند و به همين دليل ديگر در تمركز ما نيستند.

مقالات بيشتر:وكيل خوب غرب تهران

مذاكره كننده ارشد آمريكا در گفت وگوهاي غيرمستقيم با ايران مدعي شد ايران طي دو ماه گذشته موضعي را اتخاذ كرد كه با بازگشت به توافق در تناقض بود.

وي ادعا كرد آنها خواسته‌هايي را مطرح مي‌كنند كه هيچ ارتباطي با برجام ندارد.

رابرت مالي در تداوم حمايت دولت بايدن از ناآرامي‌ها در ايران نيز مدعي شد، سياست ما تغيير حكومت از طريق تحريكات واشنگتن نيست. اين سياست ما نيست.

وي با ادامه حمايت از ناآرامي‌ها در ايران و اشاره به تحريم‌ها مدعي شد كه سياست واشنگتن دفاع و حمايت از حقوق اساسي شهروندان ايراني است.

رابرت مالي همچنين درباره ادعاي ارسال پهپادهاي ايران به روسيه گفت از طريق تحريم روس‌ها، ايراني‌ها يا هركسي كه در انتقال تسليحات نقش داشته باشد، رسيدن پهپادهاي ايران به روسيه را متوقف مي‌كنيم.

وي افزود كه هر كاري بتوانيم براي متوقف كردن ارسال پهپادهاي ايران به روسيه انجام مي‌دهيم.

اين مقام دولت بايدن اضافه كرد مطمئن هستم كه اتحاديه اروپا هم به همين نتيجه خواهد رسيد و انتقال پهپادها را تحريم خواهد كرد.

اين در حالي است كه ميخائيل اوليانوف نماينده دائم روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر در وين در توييتي تاكيد كرد هيچ بهانه‌اي براي برهم زدن توافق هسته‌اي وجود ندارد.

اوليانوف بامداد سه‌شنبه در اين توييت با به اشتراك گذاشتن اظهارات سرگئي ريابكوف معاون وزير خارجه روسيه درباره مذاكرات وين، نوشت: به نظر من هدف احياي برجام در نيمه دوم نوامبر محقق خواهد شد و هيچ بهانه‌اي براي برهم زدن توافق هسته‌اي وجود ندارد.

دور هشتم مذاكرات رفع تحريم‌ها كه از ششم دي‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پيشنهاد مسؤول سياست خارجي اتحاديه اروپا وارد يك دوره تنفس شد و مذاكره كنندگان براي مشورت‌هاي سياسي به پايتخت‌هاي خود بازگشتند.

 

دور جديد مذاكرات رفع تحريم‌هاي ايران پس از وقفه‌اي پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وين آغاز شد و اين مذاكرات پس از چهار روز، ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هيات‌ها به پايتخت‌ها پايان يافت.

برگزاري اين دور از مذاكرات در پي آن صورت گرفت كه مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در روزنامه فايننشال‌تايمز ادعا كرد بسته پيشنهادي جديدي روي ميز گذاشته كه شامل راهكارهاي به روز درباره رفع تحريم‌ها و گام‌هاي هسته‌اي ايران است.

قريب به اتفاق كشورهاي مشاركت كننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندي سريع‌تر مذاكرات هستند اما دستيابي به توافق نهايي در انتظار تصميمات سياسي ايالات متحده آمريكا در خصوص چند موضوع باق‌مانده مهم و كليدي است.

جمهوري اسلامي ايران مي‌گويد كه اگر طرف آمريكايي واقع‌بينانه عمل كند، امكان دستيابي به توافق در وين وجود دارد. توافق مد نظر ايران سندي است كه تحريم ها به صورت حداكثري رفع شود و منطقه‌ هم از اجراي آن بهره‌مند شود.

مقالات ديگر:تشريفات ترحيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۴:۰۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

بيانيه سخنگوي دبيركل سازمان ملل درباره اتفاقات اخير ايران

خبرفوري:سخنگوي دبيركل سازمان ملل در بيانيه‌اي با مطرح كردن واكنش دبيركل سازمان ملل به اتفاقات اخير ايران، خواستار انجام تحقيقات درباره نحوه مرگ مهسا اميني شد.

بيانيه سخنگوي دبيركل سازمان ملل درباره اتفاقات اخير ايران

سخنگوي‌ آنتونيو گوترش، دبيركل سازمان ملل در بيانيه‌اي كه در وبگاه سازمان ملل منتشر شده است، درباره اتفاقات اخير ايران در پي مرگ مهسا اميني، نوشت: دبيركل به دقت اعتراضات در جريان در ايران را دنبال مي‌كند. او در ديدار دوجانبه‌اش با رييس جمهور رئيسي در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ بر ضرورت احترام به حقوق بشر، از جمله آزادي بيان و تجمع مسالمت‌آميز تاكيد كرد.

مقالات بيشتر:وكيل اكباتان

در اين بيانيه با ابراز نگراني درباره اتفاقات اخير ايران، آمده است: ما بر ضرورت انجام شدن تحقيقاتي فوري، بي‌طرفانه و موثر درباره مرگ خانم مهسا اميني از سوي نهادي مستقل و داراي صلاحيت تاكيد داريم.

اين در حالي است كه تمام مسئولان مرتبط با موضوع در قواي سه‌گانه، بررسي ها و پيگيري هاي خود را آغاز و گزارش هاي لازم را ارايه كرده‌اند.

مقالات ديگر:مركز نوروفيدبك گيشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۶:۱۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)