rostamilawyer rostamilawyer .

rostamilawyer

متقاضيان كارت ملي هوشمند تا كي بايد منتظر بمانند؟

رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: از اواخر دي سال جاري تاكنون ۲ ميليون قطعه كارت هوشمند ملي صادر و به متقاضيان تحويل شده است.

به گزارش ديارجنوب، هاشم كارگر رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت:با فعال‌سازي مجدد خط صدور كارت هوشمند ملي در دو ماهه اخير و با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي داخلي در روند توليد، از اواخر دي تاكنون بيش از ۲ ميليون قطعه كارت هوشمند ملي صادر شده است.

در راستاي سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت مردمي براي خدمتگزاري و خدمات‌دهي مناسب و بهينه به مردم، به سرعت در مسير ايفاي تعهدات پيشين خود هستيم و با حمايت‌هاي وزير كشور و همت همكاران سازمان، ضمن راه‌اندازي دوباره توليد كارت هوشمند ملي، برنامه‌ريزي لازم براي صدور و ارائه كارت به تمامي متقاضيان كارت هوشمند ملي كه در گذشته موفق به تكميل ثبت نام خويش شده‌اند و بيش از ۱۰ ميليون نفر هستند قبل از پايان نيمه اول سال ۱۴۰۱ آن را دريافت خواهند كرد.

مقالات بيشتر:وكيل غرب تهران

معاون وزير كشور ادامه داد: با بسيج توانمندي‌هاي داخلي ضمن بهره‌گيري از توان و تخصص داخلي كشور، امروز از اندوخته خوبي در فناوري و دانش توليد كارت هوشمند ملي با بالاترين كيفيت ممكن برخورداريم و در اين امر مي‌تواند نمونه‌اي از شناخت امكانات، توانمندي‌ها و دانش موجود در كشور جهت تبديل تهديد به فرصت باشد.

وي گفت: نگاه تحولي به انجام امور و مسائل كشور كه از سياست‌هاي اصلي دولت سيزدهم است و جزء راهبردهاي اساسي سازمان ثبت احوال كشور است تا بتوان با بهره‌وري بيشتر نسبت به انجام تكاليف و وظايف مربوطه اقدام كرد. / ايرنا

مقالات ديگر:وكيل كيفري در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۱:۰۱ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

شرط حق طلاق براي زن از نظر رهبر انقلاب

شفقنا:شرط حق طلاق براي زن، باطل است، مگر شرط شود كه زن، وكيل شوهر در طلاق دادن باشد كه اگر او مجددا ازدواج كرد، زن بتواند از طرف شوهر خود را طلاق دهد؛ در اين صورت شرط، صحيح است.

مقالات بيشتر:وكيل گيشا

سؤال: آيا دختر مي تواند ضمن عقد ازدواج شرط كند كه در صورت ازدواج مجدد شوهر، حقّ طلاق داشته باشد؟

جواب: شرط حق طلاق براي زن، باطل است، مگر شرط شود كه زن، وكيل شوهر در طلاق دادن باشد كه اگر او مجددا ازدواج كرد، زن بتواند از طرف شوهر خود را طلاق دهد؛ در اين صورت شرط، صحيح است.

مقالات ديگر:بهترين وكيل گيشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۲:۰۹ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

ذره‌اي از احقاق حقوق شهروندان كوتاه نمي‌آييم

رئيس كميسيون حقوقي، املاك و قراردادهاي شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: به عنوان وكيل مردم، با آنها تجديد عهد مي‌كنيم كه ذره‌اي از احقاق حق‌شان كوتاه نيايم و در اين مسير تمام دشمني‌ها، بي مهري‌ها و سختي‌ها را به جان مي‌خريم.

به گزارش ايلنا از مشهد، هاشم دائمي در نطق پيش از دستور خود در بيست و هشتمين جلسه علني شوراي شهر، اظهاركرد: ابتدا به عنوان نماينده مردم شريف مشهد در شوراي اسلامي جهان شهر بركت و كرامت شهر تذكري مهم به مسئولان امر فرهنگ و برگزاركنندگان جشنواره فجر مي‌دهم؛ آنچه در جشنواره فجر در عرصه فرم و محتوا مي‌‌بينيم هيچ سنخيتي با اين نام مقدس و اهداف راهبردي انقلاب اسلامي در عرصه هنر هفتم كه تاثير ويژه‌اي در هدايت فكرها و انديشه‌ها دارد، نمي‌بينيم.

وي افزود: هنر هفتم به جايي رسيده كه ذائقه مردم را با سوژه‌هايي كه داراي مضامين راديكال نسبت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هست، عادت مي‌دهد.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل خانم در تهران

دائمي در ادامه ضمن تبريك روز «وكيل مدافع» به تمامي وكلاء، تصريح كرد: اميدوارم وكلاء، مسير مهم و پرمخاطره وكالت را با تعهد خود نسبت به دفاع از حق و مظلوم، به سلامت سپري كرده و در اين راه، با رعايت حق و عدل بتوانيم كارنامه‌اي مملوء از خير و سعادت براي خودمان رقم بزنيم.

رئيس كميسيون حقوقي شوراي اسلامي شهر مشهد خاطرنشان كرد: آموزه‌اي در دين مبين اسلام، عجيب خود را به رخ مي‌كشد و مسير را روشن مي كند؛ آموزه‌اي كه مي‌گويد حق گرفتني است و دادني نيست؛ دقيقا مي‌خواهد در مقابل انحصارطلبي و ويژه‌خواري قد علم كرده و انقلابي و فعال عمل كند.

دائمي گفت: بر همين اساس، در اسلام تمام ساختارهاي سياسي و اجتماعي به گونه‌اي چيده شده كه انسان چه بدون واسطه يا با واسطه بتواند حق خود را مطالبه كند؛ اما‌ در امور كلان اجتماعي و سياسي كه بايد تامين مصالح عمومي در آن در نظر گرفته شود و تعارض منافع حل شود و تامين نظر همگان ميسر نيست، مردم با پذيرش عاقلانه پيگيري حقوقشان توسط يك واسطه كه وكيل مردم ناميده مي‌شود، اين مهم را پيگيري مي‌كنند.

وي با بيان اينكه وكلاء، علي‌الخصوص وكلاي مردم كه بر مسند خدمت نشسته‌اند، به عنوان پاسداران حق و عدل شناخته مي‌شوند، تصريح كرد: در كشور ما و مخصوصا مشهد هويت اسلامي و ديني و انقلابي و عمل بر اساس آن جز لاينفك باور مردم است و لذا بي‌توجهي به اين اصل مهم در سياست‌گذاري‌ها و تصميمات كلان و سرنوشت‌ساز، تجاوز به حقوق مردم تلقي مي‌شود و در اين صورت مردم مي‌توانند او را بازخواست كنند.

دائمي تاكيد كرد: تصميمات مسئولاني كه بر مسند خدمت به خلق نشسته‌اند بايد براساس كار كارشناسي و در راستاي تامين حداكثري حقوق مردم و مبتني بر اسلام ناب محمدي باشد و نه براساس نيت‌هاي شخصي و جناحي و گروهي و وابستگي‌هاي اين چنيني و يا تامين خواسته ويژه‌خواران و ايادي رسانه‌اي خود فروخته‌شان كه سعي دارند عرصه را هر روز سخت و سخت‌تر كنند.

وي گفت: همه وكلاي مردم در عرصه‌هاي مختلف مديريتي و خدمتي، قبل از راي دادن به طرح يا لايحه يا ارائه طرحي، اول محاسبه كنند كه آيا اين تصميم به نفع مردم است يا نه؟ و اگر نبود با شجاعت و صلابت و بي‌هيچ مصلحت‌انديشي و تعارفي و با عزمي راسخ براي تحمل فشارها، آنچه را بپسندد كه موجب رضايت حضرت حق و عيال او يعني مردم عزيز شود.

 

رئيس كميسيون حقوقي، املاك و قراردادهاي شوراي اسلامي شهر مشهد با بيان اينكه آنچه در نظامات سياست‌گذاري، مصوب مي‌شود، بايد در اسرع وقت به منصه بروز و ظهور برسد تا مردم تسهيل‌گري در زيست شهري را تجربه و طعم خدمت را بچشند، افزود: مجريان و تصميم‌گيران بايد شجاعانه، قاطعانه و عالمانه نسبت به امور حوزه اختيارات خود ورود نمايند و در اين مسير از هيچ نهراسند و به خدا توكل كنند.

دائمي خاطرنشان كرد: قبول مسئوليت وكالت مردم به قول امام‌ علي(ع) بار سنگين و طاقت فرسايي است كه فقط به دو دليل مي شود او را پذيرفت و اين سختي هارا به جان خريد كه بتوان احقاق حقي نمود يا ابطال باطلي.

وي در پايان گفت: به عنوان وكيل مردم، با آنها تجديد عهد مي‌كنيم كه ذره‌اي از احقاق حق‌شان كوتاه نيايم و در اين مسير تمام دشمني‌ها، بي مهري‌ها و سختي‌ها را به جان مي‌خريم و قطعا وجود برخي دشمني‌ها خود دليلي محكمي بر اين است كه در مسير حق و براي مردم در حال گذر هستيم كه به مذاق جريان‌ها و عناصر وابسته‌شان خوش نمي‌آيد.

مقالات ديگر:سالن عقد شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۰:۲۵ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)