rostamilawyer rostamilawyer .

rostamilawyer

راي پرونده مفتاح رهنورد صادر شد

وكيل شاكيان پرونده مفتاح رهنورد از صدور راي محكوميت اين پرونده خبر داد.

مهدي عزيز زاده قصاب وكيل شكات پرونده مفتاح رهنورد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقي- قضايي گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرين وضعيت اين پرونده گفت :راي محكوميت متهمان پرونده مفتاح رهنورد صادر شده است.

وي ادامه داد: در اين راي محكوميت حبس و رد مال ديده مي‌شود.

مقالات مشابه:بهترين وكيل اشرفي اصفهاني

اين وكيل با اشاره به روند رد مال در اين پرونده بيان كرد: اشكالاتي در خصوص روند رد مال در اين پرونده وجود دارد كه قرار است در اين رابطه با قاضي صحبت كنيم.

گفتني است؛پرونده مفتاح رهنورد هزار و ۶۰۰ شاكي دارد و از سال ۹۷ در دست رسيدگي بود.

شاكيان اين پرونده پيش خريد خودرو كرده بودند، اما خودرويي به آن‌ها تحويل داده نشده و همين موضوع منجر به ورود ضرر و زيان به خريداران شد.

به اين پرونده در شعبه ۹ دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محمدي كشكولي تهران رسيدگي شد.

مقالات ديگر:بهترين مشاور و روانشناس تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۰:۴۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

پاي پرونده جنجالي اتباع چيني به سفارت اين كشور باز مي‌شود

وكيل متهمان چيني گفت: تلاش مي‌كنيم با سفارت چين رايزني‌هايي را انجام دهيم تا براي توديع وثيقه اين تبعه‌ها كمك‌هاي لازم صورت بگيرد.

پاي پرونده جنجالي اتباع چيني به سفارت اين كشور باز مي‌شود

به گزارش گروه ديگر رسانه‌هاي خبرگزاري فارس، وكيل پرونده اتباع چيني درباره آخرين جزئيات اين پرونده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرحله تحقيقات پرونده رو به اتمام است، اما جلسات دادگاه هنوز تشكيل نشده.

مهدي عزيز داده قصاب با اشاره به وضعيت فعلي اين متهمان  بيان كرد: ما براي توديع وثيقه با مشكلاتي مواجه شديم، بنابراين دو موكل بنده هم چنان در زندان هستند و  تلاش مي‌كنيم با سفارت چين رايزني‌هايي را  انجام دهيم تا براي توديع وثيقه اين تبعه‌ها كمك‌هاي لازم صورت بگيرد.

مقالات مشابه:بهترين وكيل تهران

وي گفت: تمامي موارد قانوني پرونده به درستي و با دقت در حال اجراست و پس از صدور كيفر خواست جلسات دادگاه برگزار خواهند شد.

به گزارش فارس، دادستان كاشان چندي پيش از دستگيري تبعه چيني عامل انتشار تصاوير و فيلم‌هاي ارتباط خصوصي با دختران ايراني در كاشان خبر داد.

طي روزهاي اخير تصاوير و فيلم‌هاي از ارتباط خصوصي يك تبعه چيني به‌ طور گسترده در شبكه‌هاي مجازي و يوتيوب منتشرشده است. اين ۵۰ فيلم‌ها كه در يوتيوب و بدون اجازه منتشر شده مربوط به روابط خصوصي اين فرد چيني با دختران ايراني بوده كه بيشتر اين دختران زير ۱۸ سال سن داشته‌اند.

اسماعيلي، سخنگوي قوه قضائيه نيز در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه برخوردي با تبعه چيني كه اقدام به انتشار عكس و فيلم‌هاي دختران ايراني كرده است مي‌شود، گفت: بعد از حادثه‌اي كه رخ داد و فيلم‌هايي كه در فضاي مجازي در ارتباط با اين موضوع منتشر شد، قوه قضائيه با همكاري ناجا ورود كرد و موفق شديم اين فرد شناسايي كنيم و يكي از همدستان او را هم شناسايي و دستگير كنيم، اين پرونده دو متهم دارد و در چارچوب ضوابط قانوني در حال اجرا است، براي اينكه اين افراد قبل از رسيدگي از كشور خارج نشوند -چون كه با قيد وثيقه آزاد هستند- ممنوع‌الخروج شدند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۵:۳۹ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

زمان برگزاري آزمون وكالت 1400 بايد به 28 آذرماه بازگردد

آزمون وكالت كانون وكلاي دادگستري هر سال بر اساس عرف معهود در28 آذرماه برگزار ميشد تا اين كه با ظهور و گسترش ويروس منحوس كرونا در سال ۱۳۹۹ اين آزمون با تعويق هاي مكرر روبرو شد كه تعويق اول آن از اوايل آذر ماه به ۲۸ آذر ماه و تعويق دوم به ۲۰ اسفند ماه و تعويق سوم به ۲۰ فروردين ماه ۱۴۰۰ و نهايتاً عدم برگزاري آزمون وكالت يك روز قبل از برگزاري اين آزمون اعلام شد.

آزمون وكالت كانون وكلاي دادگستري هر سال بر اساس عرف معهود در28 آذرماه برگزار ميشد تا اين كه با ظهور و گسترش ويروس منحوس كرونا در سال ۱۳۹۹ اين آزمون با تعويق هاي مكرر روبرو شد كه تعويق اول آن از اوايل آذر ماه به ۲۸ آذر ماه و تعويق دوم به ۲۰ اسفند ماه و تعويق سوم به ۲۰ فروردين ماه ۱۴۰۰ و نهايتاً عدم برگزاري آزمون وكالت يك روز قبل از برگزاري اين آزمون اعلام شد.

درهمين راستا در گفتگويي كه با يكي از مشاوران تخصصي آزمون وكالت انجام داده ايم پيامدهاي مصوبه ي تاريخ برگزاري آزمون را مورد نقد و بررسي قرار داده ايم

مقالات مشابه:دفتر وكالت غرب تهران

سيد رضا روزگار در پاسخ به اين پرسش كه بنظر مي رسدتغييرات مكرر زمان آزمون وكالت در دوسال اخير آشفتگي و سردرگمي هم براي برگزاركنندگان وهم براي داوطلبين در پي داشته است. فرايند اين مصوبه چه آسيب هايي را بوجود آورده است عنوان كرد:

يكي از تبعات عدم برگزاري آزمون وكالت 99 در يك روز قبل از آزمون خود را نشان داد بدين گونه كه داوطلبين در شرايطي قرارداشتند كه كارت ورود به جلسه آزمون را در دست داشته و عده كثيري از اين داوطلبين هم براي شركت در آزمون مذكور به منظور شركت در كانوني غير از كانون بومي و محل سكونت خويش بار سفر بسته و در راه بودند در حاليكه هيچگونه اطلاع رساني رسمي مبني بر عدم برگزاري آزمون صورت نگرفته بود.در صورتيكه شايسته و بايسته بود كه ساز و كار جدي تري جهت اعلام عدم برگزاري و با در نظر گرفتن فرجه زماني متعارف تري نسبت به تاريخ اعلامي ۲۰ فروردين ماه صورت مي گرفت.

اين مشاور آزمون وكالت افزود:از آنجايي كه هميشه مقارن با ثبت نام آزمونهاي رسمي كشوري در سايت سازمان موصوف پيامكي مبني بر تاييد اطلاعات داوطلب ارسال مي گردد بنابراين شايسته بود سازمان موصوف يك اعلان رسمي از طريق پيامك به داوطلبين آزمون وكالت ۹۹ ارسال مي‌داشت تا براي آسودگي خاطر براي داوطلبين اين مشكلات را بوجود نمي آورد.

اين حقوقدان با بيان اينكه اسكودا هم از برگزاري آزمون هاي ديگر با جامعه آماري بسيار گسترده تر نسبت به آزمون وكالت با تقدم تاريخ كوتاه منتقد بود، تصريح كرد:

عدم برگزاري آزمون وكالت باعث ورود آسيب به حقوق مادي و معنوي داوطلبيني شد كه به حد اعلاي استهلاك ذهني و جسمي در طريق اين آزمون رسيدند و با وجود تعدد مطالب و نصوص قانوني و حجم كمي بيش از ۶۰۰۰ ماده قانوني اعم از قوانين مادر و قوانين خاص و آراء وحدت رويه سعي در برقراري آرامش و ايجاد بستر ذهني مناسب جهت ادامه اين مسير در مسير تعويق هاي مكرر داشتند و خويشتن خويش را در اين مسير باخته بودند و همين روزها نيز با شايعه پراكني هاي بسيار از جانب مراجع غير رسمي و غير ذي صلاح نسبت به برگزاري اين آزمون هنوز هم اطمينان كافي ندارند.

روزگار همچنين افزود:داوطلبيني كه براي مطالعه در مسير اين آزمون مرخصي بدون حقوق گرفتند و پدران و مادران منتظري كه سال جديد براي حمايت از فرزندان خويش از ديد و بازديد عزيزانشان محروم ماندند و با نهايت توان و خاضعانه حمايت مادي و معنوي خود را به فرزندان آزموني خود ارزاني داشتند وهمچنين مادراني كه با داشتن وظايف سخت مادري و حتي با داشتن طفل شيرخوار شبها تا ديرهنگام به مطالعه مشغول بودند، دوچندان بيش تر از ديگر شركت كنندگان آسيب ديدند.

اين مشاور تخصصي آزمون وكالت در ادامه بيان داشت: از آن جايي كه ۵ سال است در كنار كارآموزي وكالت در مسير رشد و پرورش وكلاي آينده به آموزش داوطلبين اين آزمون حقوقي مشغول هستم بخشي از سختي هاي راه و آسيب هايي كه به اين قشر آزموني وارد شد را از نزديك لمس نمودم. بهمين رو از نهادهاي تصميم گيرنده در تغيير و تعويق تاريخ اين آزمون ها از َطرف تعداد بسياري از داوطلبين منتقد هستم.

او با اشاره به اينكه تعويق هاي مكرر آزمون ۹۹ به اندازه كافي صدمات هنگفت مادي و معنوي داوطلبين را در پي داشته است يادآور شد: عمده ترين ايراد كاهش فاصله زماني بين آزمون وكالت ۹۹ و۱۴۰۰ اينست كه هرساله داوطلبين مردود در آزمون وكالت سال قبل تا آزمون سال بعد حداقل ۱۱ ماه فرصت سنجش نتيجه و بررسي نقاط ضعف و سعي بر تقويت نقاط قوت خويش منجمله بالا بردن ساعات مطالعاتي،تغيير منابع مطالعاتي وشركت در كلاسهاي آموزشي جهت ارتقاء سطح علمي خويش را داشتند اما امسال از آنجايي كه فاصله بين برگزاري آزمون وكالت و اعلام نتيجه حداقل ۴۰ روز بوده انتظار مي‌رود نتيجه آزمون وكالت در بهترين حالت تا يكم شهريور ماه اعلام گردد و اين در حاليست كه از يك شهريوره ۱۴۰۰ تا آزمون وكالت ۱۴۰۰ كه بر اساس اعلاميه رسمي اسكودا قراراست در تاريخ ۷ آبان ماه برگزار شود تنها ۶۷روز فرصت دارند.

وي افزود:تعجيل در برگزاري آزمون وكالت 1400 فرصت يك جمع‌بندي معمول و متعارف را به داوطلب مردود در آزمون وكالت قبلي نمي‌دهد و عرصه را براي تلاش و استمرار در مطالعه براي داوطلبين محدود مي كند.

اين فعال حقوقي -رسانه اي تاكيد كرد:اميد آنكه نظم نظام آموزشي كشور در برگزاري آزمون هاي حقوقي با تدابير ويژه تري در سنوات آتي به سمت و سوي اطلاع رساني دقيق و پيشرفت باشد.

مقالات ديگر:فيزيوتراپي نياوران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۸:۱۷ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)