rostamilawyer rostamilawyer .

rostamilawyer

فائزه هاشمی به ۵ سال حبس محکوم شد

فائزه هاشمی رفسنجانی روز پنجم مهرماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ۱۵ آبان ماه خانواده فائزه هاشمی با او در زندان اوین ملاقات کرد.

وکیل مدافع فائزه هاشمی از محکومیت موکلش به ۵ سال حبس خبر داد.

ندا شمس در توئیتر نوشت: «پیرو بازداشت سرکار خانم فائزه هاشمی، پرونده آخر ایشان با اتهامات اعلامی به پنج سال حبس در مرحله بدوی محکوم شدند. اظهار نظر در خصوص آن با توجه به این‌که رای حاضر قطعیت نداشته صحیح نمی‌باشد. موکل همچنان در زندان و پرونده‌های دیگری بر علیه ایشان مطرح است.»

مقالات بیشتر:ایمپلنت اقساطی

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران ۱۲ تیرماه از صدور کیفرخواست پرونده فائزه هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات خبر داد و اعلام کرد: پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.

فائزه هاشمی رفسنجانی روز پنجم مهرماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. ۱۵ آبان ماه خانواده فائزه هاشمی با او در زندان اوین ملاقات کرد.

 نخستین جلسه دادگاه فائزه هاشمی روز چهارشنبه نهم آذرماه برگزار شد. 

مقالات دیگر:ظروف کرایه الهیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۳:۵۱ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

مشترکان کم‌مصرف گاز پاداش می گیرند

اوجی، وزیر نفت گفت: در صورتی که مشترکین گاز نسبت به گذشته کاهش مصرف داشته باشند، به همان میزان سه درصد تخفیف به آنها می‌دهیم و بستانکار شرکت ملی گاز می‌شوند.

مقالات بیشتر:ویژگی های وکیل خوب

به گزارش بازار، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آن‌دسته از مشترکان گاز که نسبت به سال گذشته و ماه مشابه سقف الگوی مصرف را رعایت کرده یا حتی کاهش مصرف داشته‌اند، به همان میزان از شرکت ملی گاز بستانکار می‌شوند.

وی توضیح داد: پیش از این اعلام کردیم در صورتی که مشترکین نسبت به گذشته درصدی کاهش داشته باشند، ۳ درصد تخفیف به آنها می‌دهیم و بستانکار شرکت ملی گاز می‌شوند.

وزیر نفت گفت: بنابراین هر مشترک، چه خانگی باشد یا در حوزه صنایع، مشمول این مصوبه می‌شود که با رعایت سقف الگوی مصرف یا کمتر از آن بستانکار شرکت ملی گاز محسوب می‌شود و ما موظف می‌شویم به آنها پرداخت کنیم.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۲:۵۳ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

متلاشی شدن هسته‌های عملیاتی وابسته به منافقین و دستگیری ۱۰ نفر

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از متلاشی شدن هسته‌های عملیاتی وابسته به منافقین خبر داد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چند هسته عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و متلاشی شدند.

مقالات بیشتر:وکیل حقوقی غرب تهران

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند: با الطاف الهی و عنایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند چند هسته عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین را شناسایی و متلاشی نمایند. هسته‌های مزبور با انجام اقدامات تروریستی و خمپاره‌زنی‌های متعدد علیه مراکز اداری، نظامی، انتظامی و مسکونی، ضمن وارد کردن خسارت‌هایی، به فضای رعب و ناامنی نیز دامن می‌زدند. پس از ردیابی و شناسایی هسته‌های خرابکار، سلسله عملیات هماهنگی در استان‌های تهران، اصفهان و کردستان صورت گرفت و منجر به بازداشت ۱۰ عنصر عملیاتی و پشتیبانی منافقین شد.

اعضای این هسته‌ها در عملیات‌های متعدّد تروریستی به پرتاب نارنجک دست‌ساز در تجمعات مردمی و حلات خمپاره‌ای به مراکز فوق‌الاشاره پرداخته بودند و در حال طرّاحی اقدامات به مراتب شدیدتری بودند.

تمام فعالیت‌های تروریستی یادشده با هدایت مستقیم مقر اروپایی گروهک تروریستی منافقین واقع در کشور آلبانی صورت گرفته و در عملیات‌ها حتی از عناصر سابقه‌دار و قدیمی گروهک منافقین که در دهه ۶۰ مورد عفو و تخفیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بودند استفاده شده است. 

همراه با دستگیری اعضای این شبکه، تمامی اقلام و تسلیحات و ادوات عملیات تروریستی همچون خمپاره، نارنجک، مواد و تجهیزات ساخت نارنجک دست‌ساز، سلاح کمری و کوکتل‌مولوتوف، کشف و ضبط شد.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی ضمن تجدید عهد با ملّت شریف ایران اعلام می‌نمایند که مقابله با تروریسم را تا انهدام کامل آن‌ها و با قدرت ادامه خواهند داد و طبیعتاً در میدان جنگ با تروریسم غدّار خون‌آشام، حامیان و پشتیبانان تروریست‌ها منفعتی نخواهند داشت.

مقالات دیگر:ظروف کرایه تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۰:۲۷ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

بازتاب شکست ایران در رسانه‌های عرب

برخی رسانه‌های عربی شکست سنگین ایران در دیدار برابر انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را منعکس کردند.

ایسنا: تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را ناامید کننده آغاز کرد و در دیدار نخست خود برابر انگلیس با نتیجه ۶ بر دو شکست خورد که این سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در رقابت‌های جام جهانی به شمار می‌آید.

شکست ایران برابر انگلیس در رسانه‌های عربی بازتاب زیادی داشت:

سایت کوره

" انگلیس دروازه ایران را به توپ بست"

این سایت عربی نوشت: تیم ملی فوتبال انگلیس جام جهانی ۲۰۲۲ را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد و توانست در دیدار برابر ایران با نتیجه ۶ بر دو به پیروزی دست پیدا کند.

این پیروزی ارزشمند باعث شد تا انگلیس موقتا به صدر جدول رده‌بندی گروه صعود کند. ساوتگیت تصمیم گرفت که از سیستم ۳-۳-۴ استفاده کند و این سیستم او به خوبی در این بازی پاسخ داد.

کارلوس کی‌روش از سیستم ۱-۴-۵ در این بازی استفاده کرد که تیم در نیمه نخست با ۳ گل شکست خورد و در نیمه دوم هم با وجود تغییراتی که کی‌روش داد این انگلیس بود که توانست سه گل دیگر وارد دروازه حریف کند که البته ایران هم دو گل به ثمر رساند.

مقالات بیشتر: الزامات مبارزه با پولشویی در حقوق کیفری ایران

یالا اسپورت

" انگلیس ایران را شش‌تایی کرد"

این سایت مصری هم به شکست ایران واکنش نشان داد و نوشت: تیم ملی انگلیس در دیدار برابر ایران پیروزی پر گل را به دست آورد. انگلیس توانست در  این بازی با نتیجه ۶ بر دو ایران را در هم کوبد تا در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد این درحالی است که ایران قعرنشین شد.

بی ان اسپورت

" انگلیس جام را با پیروزی قاطع آغاز کرد"

این روزنامه قطری هم نوشت: انگلیس جام جهانی را با پیروزی قاطع و پر گل برابر ایران آغاز کرد. تیم ملی فوتبال انگلیس که در بازی نخست خود به مصاف ایران رفت مشکلی برای پیروزی نداشت و توانست با نتیجه ۶ بر دو ایران را در هم کوبد تا در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد.

الریاضیه

"انگلیس جام قطر را با ۶ تایی کردن ایران آغاز کرد"

این روزنامه عربستانی هم به شکست سنگین ایران برابر انگلیس پرداخت و نوشت: تیم ملی فوتبال انگلیس در بازی آغازین خود در جام جهانی ۲۰۲۲ ایران را با نتیجه ۶ بر ۲ در هم کوبید. انگلیس این پیروزی بزرگ را به لطف گل‌های بیلنگهام، دبل ساکا، و گلزنی استرلینگ، راشفورد و گریلیش به دست آورد این درحالی بود که هر دو گل ایران را مهدی طارمی به ثمر رساند.

الاتحاد

" انگلیس ایران را ۶ تایی کرد"

این روزنامه اماراتی هم نوشت: تیم ملی  فوتبال انگلیس طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد و توانست در دیدار برابر ایران به پیروزی دست پیدا کند. انگلیس شروع قدرتمندانه‌ای در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت و توانست در دیدار برابر ایران با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کند.

انگلیس با پیروزی که در این بازی به دست آورد موقتا به صدر جدول رده‌بندی گروه صعود کرد.

الاخبار

"شکست سنگین ایران برابر انگلیس"

این روزنامه لبنانی هم نوشت: تیم ملی فوتبال ایران که در ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه به مصاف انگلیس رفت شکست سنگینی را تجربه کرد و با نتیجه ۶ بر دو بازی را واگذار کرد. ایران در این بازی در همه پست‌ها ضعیف ظاهر شد و شاگردان ساوتگیت پیروزی آسانی را به دست آورند.

این روزنامه در ادامه نوشت: ایران سنگین‌ترین شکست تاریخ خود را در جام‌های جهانی برابر انگلیس تجربه کرد. پیش از این ایران در جام جهانی ۱۹۷۸برابر پرو با نتیجه ۴ بر یک شکست خورده بود که این سنگین‌ترین شکست تیم بود اما در قطر یک رکورد جدید با شکست برابر انگلیس به ثبت رسید. نکته جالب این بازی این که داور ۲۴ دقیقه وقت اضافه گرفت.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۵:۰۶ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

انتقاد تند قالیباف از رئیس سازمان برنامه و بودجه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چه کاری مهمتر از پیگیری اجرای قانون وجود دارد؟ نمی‌شود مجلس کار نظارتی خود را بر روی زمین بگذارد. این رفتار اصلا درست نیست و آقای میرکاظمی باید در جلسه امروز حضور پیدا کنند.

ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی از عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه نظارتی امروز مجلس انتقاد کرد.

مقالات بیشتر:وکیل حقوقی غرب تهران

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون جهش و رونق تولید در خصوص عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور، بیان کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته هیات رئیسه دعوتنامه‌ای را به دولت ارسال کرده و از آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده تا در جلسه امروز مجلس حضور پیدا کند. بر اساس قانون ایشان موظف هستند تا در جلسه حضور یابند. امروز ساعت ۷:۳۰ صبح گفته‌اند که کاری پیش آمده و نمی‌توانند در جلسه حضور یابند.

وی ادامه داد: چه کاری مهمتر از پیگیری اجرای قانون وجود دارد؟ نمی‌شود مجلس کار نظارتی خود را بر روی زمین بگذارد. این رفتار اصلا درست نیست و آقای میرکاظمی باید در جلسه امروز حضور پیدا کنند.

مقالات دیگر:قالیشویی جنوب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۲:۰۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

نام شهرک اکباتان در تهران تغییر می‌کند؟

به گفته علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران، تغییر نام شهرک‌ها به عهده شورای شهر نیست و این موضوع بر عهده هیات امنای شهرک است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد امکان تغییر نام شهرک اکباتان توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا نادعلی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد انتشار اخباری مبنی بر تغییر نام شهرک اکباتان، گفت: پس از شهادت "آرمان علی وردی" هزاران تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییر نام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود.

مقالات بیشتر:وکیل ستارخان

وی افزود: ما نمی‌توانیم ورودی به تغییر نام شهرک‌ها داشته باشیم؛ چرا که هر شهرکی هیات امنا دارد و بر اساس قانون، شورای شهر تنها می‌تواند در تغییر نام معابر، میادین، بوستان‌ها و تاسیساتی که تحت پوشش مدیریت شهری است، وارد شود.

نادعلی با بیان اینکه به دلیل پاسخگویی به حجم احساسات مردمی وظیفه داریم که در حداقل زمان ممکن معبری مناسب در محل شهادت یا محل زندگی وی نامگذاری کنیم، گفت: روز شنبه جلسه فوق‌العاده کمیسیون نامگذاری است تا بتوانیم برای جلسه علنی روز یکشنبه تغییر نام را پیشنهاد دهیم.

مقالات دیگر:مرکز نوروفیدبک در آریاشهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۵:۰۱ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

رابرت مالی: احیای توافق هسته‌ای در دستور کار نیست

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بیان این ادعا که دیپلماسی بهترین راه در قبال عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، گفت که اکنون احیای توافق حتی در دستور کار و تمرکز واشنگتن نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با شبکه سی‌ان‌ان در عین حال مدعی شد که دولت بایدن همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

وی بدون اشاره به زیاده خواهی‌های آمریکا و ناتوانی دولت بایدن برای تصمیم گیری سیاسی در بازگشت به برجام ادعا کرد گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و هیچ حرکتی نمی‌کنند و به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.

مقالات بیشتر:وکیل خوب غرب تهران

مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفت وگوهای غیرمستقیم با ایران مدعی شد ایران طی دو ماه گذشته موضعی را اتخاذ کرد که با بازگشت به توافق در تناقض بود.

وی ادعا کرد آنها خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی با برجام ندارد.

رابرت مالی در تداوم حمایت دولت بایدن از ناآرامی‌ها در ایران نیز مدعی شد، سیاست ما تغییر حکومت از طریق تحریکات واشنگتن نیست. این سیاست ما نیست.

وی با ادامه حمایت از ناآرامی‌ها در ایران و اشاره به تحریم‌ها مدعی شد که سیاست واشنگتن دفاع و حمایت از حقوق اساسی شهروندان ایرانی است.

رابرت مالی همچنین درباره ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه گفت از طریق تحریم روس‌ها، ایرانی‌ها یا هرکسی که در انتقال تسلیحات نقش داشته باشد، رسیدن پهپادهای ایران به روسیه را متوقف می‌کنیم.

وی افزود که هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن ارسال پهپادهای ایران به روسیه انجام می‌دهیم.

این مقام دولت بایدن اضافه کرد مطمئن هستم که اتحادیه اروپا هم به همین نتیجه خواهد رسید و انتقال پهپادها را تحریم خواهد کرد.

این در حالی است که میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی تاکید کرد هیچ بهانه‌ای برای برهم زدن توافق هسته‌ای وجود ندارد.

اولیانوف بامداد سه‌شنبه در این توییت با به اشتراک گذاشتن اظهارات سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات وین، نوشت: به نظر من هدف احیای برجام در نیمه دوم نوامبر محقق خواهد شد و هیچ بهانه‌ای برای برهم زدن توافق هسته‌ای وجود ندارد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز، ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات در پی آن صورت گرفت که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال‌تایمز ادعا کرد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که شامل راهکارهای به روز درباره رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باق‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق مد نظر ایران سندی است که تحریم ها به صورت حداکثری رفع شود و منطقه‌ هم از اجرای آن بهره‌مند شود.

مقالات دیگر:تشریفات ترحیم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۴:۰۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

بیانیه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره اتفاقات اخیر ایران

خبرفوری:سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با مطرح کردن واکنش دبیرکل سازمان ملل به اتفاقات اخیر ایران، خواستار انجام تحقیقات درباره نحوه مرگ مهسا امینی شد.

بیانیه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره اتفاقات اخیر ایران

سخنگوی‌ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که در وبگاه سازمان ملل منتشر شده است، درباره اتفاقات اخیر ایران در پی مرگ مهسا امینی، نوشت: دبیرکل به دقت اعتراضات در جریان در ایران را دنبال می‌کند. او در دیدار دوجانبه‌اش با رییس جمهور رئیسی در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ بر ضرورت احترام به حقوق بشر، از جمله آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

مقالات بیشتر:وکیل اکباتان

در این بیانیه با ابراز نگرانی درباره اتفاقات اخیر ایران، آمده است: ما بر ضرورت انجام شدن تحقیقاتی فوری، بی‌طرفانه و موثر درباره مرگ خانم مهسا امینی از سوی نهادی مستقل و دارای صلاحیت تاکید داریم.

این در حالی است که تمام مسئولان مرتبط با موضوع در قوای سه‌گانه، بررسی ها و پیگیری های خود را آغاز و گزارش های لازم را ارایه کرده‌اند.

مقالات دیگر:مرکز نوروفیدبک گیشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۶:۱۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

کلاس‌های دانشگاه تهران غیرحضوری شد؟

بعد از رد و بدل شدن شایعات درباره حضوری یا غیر حضوری بودن کلاس‌های دانشگاه تهران، این دانشگاه وضعیت برگزاری کلاس‌ها را در سال جدید مشخص کرد.

مقالات بیشتر:وکیل صادقیه

به گزارش همشهری آنلاین، در پی انتشار شایعه مجازی‌شدن آموزش دانشگاه تهران در فضای مجازی، این دانشگاه اعلام کرده آموزش به صورت حضوری است و بر اساس برنامه‌ریزی قبلی ادامه دارد.

مردادماه امسال نیز وزیر علوم گفته بود که همه کلاس‌های دانشگاه تهران ترم آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود که قابل پیش بینی نباشد، در غیر این صورت تمام کلاس‌ها حضوری است.

مقالات دیگر:ترک اعتیاد شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۶:۴۰ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

دستگیری چند نفر در پرونده ترور شهید صیاد خدایی

ایسنا:سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید صیاد خدایی گفت: در این زمینه چند نفر دستگیر شده‌اند و برای آنها قرار قانونی صادر شده است.

مسعود ستایشی در  نشست خبری امروز خود  با گرامیداشت ایام اربعین اظهار کرد: گرامیداشت اربعین حسینی،  بزرگداشت پیام خونبار حسینی در کربلا است‌.  رسالت کشف حقیقت از جمله اهداف پیام حسینی بوده است. جا دارد ما از میزبانی و میهمان نوازی برادران و خواهران عراقی در مسیر راهپیمایی تشکر کنیم و مراتب امتنان خود را از برقراری امنیت برای زائران ابراز کنیم.

وی ادامه داد: از مسئولان اجرایی و قضایی انتظار داریم برای رفع موانع و تسهیل شرایط زوار حسینی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

مقالات بیشتر:وکیل غرب تهران

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حق  مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه،  گفت: سازمان ثبت اسناد در جهت تثبیت مالکیت رسمی جزایر  اقدامات موثری را  انجام  داده است و در راستای صیانت از منافع ملی این اقدام صورت گرفته است. بر این اساس سند مالکیت جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک و جزیره ابوموسی به  نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد. با این اقدام ضمن اینکه اذعان داریم به مالکیت این جزایر، سند مالکیت این جزایر طبق قانون صادر شد.  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای این سه جزیره به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سند رسمی مالکیت صادر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به انتشار گزارش  گزارشگر ویژه سازمان ملل  گفت: کاری که در راستای تحریم وزیر و وزارت اطلاعات صورت گرفت، انتشار گزارشی در این خصوص بود. ایران همواره یکی از قربانیان ترور بوده است و به عنوان مثال می‌توان به حملات گوناگون از جمله حملات سایبری به نهادهای مختلف اشاره کرد.  در رابطه با موضوعی که در حوزه آلبانی صورت گرفته اعلام می‌کنیم که روش آمریکایی‌ها کلاً همین بوده است و دست آمریکایی‌ها خیلی وقت است که رو شده است.

ستایشی درباره تحریم‌های اخیر گفت: این اقدام تنفس مصنوعی آمریکا به گروه‌های تروریستی است. توقع داریم که دستگاه‌های سیاسی با تمهیدات قانونی و تدابیر مناسب و بین المللی و قاطع  بایستند و برخورد کنند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون ۷ جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات شهردار و اعضای شورای شهر لواسان برگزار شده، نتیجه دادگاه به کجا رسید و آیا احکام متهمان صادر شده است یا خیر؟ گفت:  پرونده مذکور در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفته بود. نقصی در روند رسیدگی به پرونده در ۲۲ اسفندماه صورت گرفت که پرونده به شعبه ۱۵ بازپرسی  ارسال می‌شود. شعبه مذبور اهتمام لازم را برای رفع نواقص ابرازی صورت می‌دهد.  تا پایان شهریور ماه پرونده به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال می‌شود و با تاکیدی که به ریاست شعبه انجام شده است، رسیدگی به پرونده تا نیمه اول مهرماه استمرار پیدا می‌کند.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت  پرونده ترور شهید صیاد خدایی  گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است. چند نفر در ارتباط با این موضوع دستگیر شده‌اند و برای آن‌ها قرار قانونی صادر شده است.

وی ضمن خودداری از ارائه توضیحات بیشتر در این باره گفت که تحقیقات این پرونده واجد طبقه بندی و محرمانه است.

 

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی  انتصاب تاج به ریاست فدراسیون فوتبال  و اتهامات او، گفت: در رابطه با این حوزه، اولاً حساسیت نسبت به این موضوع و در این مقطع زمانی روشن است‌. در راستای هر انتخاب درون سازمانی مثل فدراسیون، استعلامات بر اساس مقررات موضوعه از سوی مرجع برگزاری انتخابات و ناظر صورت می‌گیرد. یک استعلامی در این زمینه صورت گرفته و پاسخ لازم هم به فدراسیون مربوطه داده شده است و فدراسیون بررسی و اعلام نظر کرد و جمع‌بندی بر این شد که فرد مدنظر در انتخابات شرکت کند. نسبت به نتیجه نفیا و اثباتا سخنی نداریم. اجازه بدهید پرونده‌ها را بررسی و بعد اعلام کنیم. در مرحله دادسرا به دلیل اینکه تحقیقات  محرمانه  است به آن نپردازیم، بهتر است.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره پرونده  خلیل دردمند  زائر ایرانی دستگیرشده در عربستان گفت:  تلاش‌ها برای آزادی حاجی در بند سعودی همچنان ادامه دارد. دادستان کل کشور تذکرهای قانونی را در این رابطه به وزارت امور خارجه ابلاغ کرده و خواستار پیگیری و تعیین تکلیف او شده است.  اقدامات کنسولی برای این شهروند در حال پیگیری است‌ و  معاونت امور بین الملل و ستاد حقوق بشر هم اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ است.

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  احداث زندان‌های ویژه برای محکومان خشن  به عنوان یکی از برنامه‌های پیشین قوه قضائیه به کجا رسید؟ گفت: این اطلاعات موضوع سوال را نمی‌دانم از کجا آمده است. با این حال، سازمان زندان‌ها مجری آرای صادره از مراجع قضائی است و در حوزه محکومیت‌ها بر اساس آئین‌نامه سازمان زندان‌ها، کار تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان صورت می‌گیرد. زندانیان مواد مخدر و جرایم خشن که البته در قانون چیزی تحت عنوان جرایم‌خشن نداریم و بیشتر عرفی است، از سایر زندانیان به صورت مجزا نگهداری می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه طرح طبقه بندی و تفکیک زندانیان با قدرت در حال اجرا است، گفت: ارفاقات قانونی نیز برای کاهش جمعیت کیفری در راستای اهداف قوه قضائیه صورت می‌گیرد.

ستایشی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه شما پیش از این گفته بودید  پرونده اکبر طبری  در دو اتهام مورد اعاده قرار گرفته و  به شعبه هم عرض کیفری ارجاع شده و جلسات رسیدگی به این تقاضای اعاده دادرسی به زودی آغاز می شود.  آیا جلسات دادگاه  درباره این دو اتهام طبری برگزار و رایی صادر شده یا خیر؟ گفت: پرونده با پذیرش اعاده دادرسی موضوع ماده ۴۷۷ قانون ایین دادرسی کیفری در شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک تهران مطرح  رسیدگی  و مقید به وقت رسیدگی در ۱۸ مهرماه  سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: متهمان دیگری هم هستتند  که دو نفر در رابطه با واخواهی است و ۷ نفر از دیوان نظری داشتند که  در شعبه ۵ دادگاه کیفری در حال رسیدگی است و مقید به وقت رسیدگی در ساعت ۱۰ صبح  ۲۶ مهر ماه سال  ۱۴۰۱ است.

وی افزود: ان‌شاءالله درصددیم‌ با تلاش روسای شعبه در ایام آتی پرونده‌های مورد بحث مطابق موازین شرعی رسیدگی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی انبارهای  تملیکی و گمرک گفت: وضعیت انبارهای ما برای نگهداری کالاهای قاچاق و متروکه در بنادر، گمرکات و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مناسب نیست و  این اموال در این انبارها آسیب می دیدند لذا دستگاه قضا به صورت ویژه به این موضوع ورود کرد و موجبات اصلاح این فرآیند را فراهم کردند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اولین بخش از اقدامات صورت گرفته آسیب شناسی وضع موجود و شناسایی و علل این پدیده است و  در گام نخست این مباحث با دولت مطرح شد و در گام دیگر برخورد لازم با قاصرین و مقصرین صورت خواهد گرفت. بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور برخی افراد مقصر شناخته شدند و نهایتا راهکارهایی نیز برای جلوگیری از تکرار این موضوع شناسایی شده است‌.

 

وی ادامه داد: فروش اموال تملیکی ۷۰۰ درصد افزایش داشته که این امر با پیگیری های قوه قضائیه صورت گرفته است‌. همچنین اخیرا نیز انبار تملیکی  به صورت مکانیزم در خوزستان افتتاح شد.

ستایشی با اشاره به برگزاری مزایده فروش یک هزار و ۶۲ خودروی خارجی در انبارها  به زودی، گفت: این امر در راستای مقابله با فساد و رانت صورت گرفته است. همچنین اموال رسوب شده در انبارهای سازمان تملیکی نزدیک به صفر است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص  محکومیت کارگران آذراب  گفت: نگاه قوه قضائیه این نیست که واحد تولیدی تعطیل و مشکلات برای کارگران ایجاد شود. نسبت به موضوع مورد بحث باید گفت اتهام این افراد(۲۱ نفر از کارگران آذراب) اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق برگزاری یک‌ تجمع غیر قانونی در شرکت آذراب است. قوه قضائیه با رأفت اسلامی و به صورت کریمانه به آنها نگاه کرد. این افراد ایراد به مدیریت داشتند.

ستایشی ادامه داد: پرونده رسیدگی شد و ۴ نفر تبرئه شدند و  دادگاه ۱۷ متهم دیگر را  به سه ماه و یک روز حبس تعزیری و تحمل ۳۰ ضربه شلاق تعزیری که به ۳۰ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شده، محکوم کرده است.  با توجه به وضعیت و نگاه کریمانه و اینکه سابقه نداشتند حبس به جزای نقدی ۷ میلیون تومان تبدیل شده است که  قرار تعلیق مجازات هم  صادر شده و این افراد می‌توانند به کار خود ادامه دهند زیرا حکم یکسال تعلیق شده است و پرونده در مرحله بدوی است و  قابلیت تجدیدنظر دارد.

ستایشی در پاسخ به سوالی  درباره ارجاع  گزارش تخلفات بستگان یکی از وزرا  از سوی یک نماینده گفت: پرونده‌ای در مورد برادر همسر یکی از وزرا به دستگاه قضایی ارجاع نشده است. کسانی که گزارشگری فساد می‌کنند بدانند که گزارش‌هایشان باید مستند و مستدل باشد و  اگر کسی در این زمینه نسبت به گزارش غیر مستند شکایتی دارد با توجه به جنبه خصوصی بودن موضوع می‌تواند در دستگاه قضا شکایت کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره   آخرین وضعیت پرونده کروز  گفت: این پرونده  در شعبه ۴ دادگاه ویژه جرایم اقتصادی با ۶۰ جلد در حال رسیدگی است. ۸ جلسه با قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول تشکیل شده و ۲ جلسه هم دفاع کرده است. اتهام ۱۸ نفر دیگر در حال رسیدگی است. به زودی ادامه رسیدگی‌ها انجام خواهد شد. امید داریم تا نیمه اول آبان این پرونده رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرداخت جبران خسارت بازداشت‌های اشتباهی از سوی قضات گفت: فرایند احراز تقصیر برای قضات در دادگاه عالی انتطامی قضات است. تقصیر و یا قصور قضات حتما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و  در همین زمینه حدود 100 پرونده در حال رسیدگی است.

مقالات دیگر:روانشناس کودک و نوجوان گیشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۲:۲۶ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)