rostamilawyer rostamilawyer .

rostamilawyer

متقاضیان کارت ملی هوشمند تا کی باید منتظر بمانند؟

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از اواخر دی سال جاری تاکنون ۲ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر و به متقاضیان تحویل شده است.

به گزارش دیارجنوب، هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت:با فعال‌سازی مجدد خط صدور کارت هوشمند ملی در دو ماهه اخیر و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در روند تولید، از اواخر دی تاکنون بیش از ۲ میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر شده است.

در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مردمی برای خدمتگزاری و خدمات‌دهی مناسب و بهینه به مردم، به سرعت در مسیر ایفای تعهدات پیشین خود هستیم و با حمایت‌های وزیر کشور و همت همکاران سازمان، ضمن راه‌اندازی دوباره تولید کارت هوشمند ملی، برنامه‌ریزی لازم برای صدور و ارائه کارت به تمامی متقاضیان کارت هوشمند ملی که در گذشته موفق به تکمیل ثبت نام خویش شده‌اند و بیش از ۱۰ میلیون نفر هستند قبل از پایان نیمه اول سال ۱۴۰۱ آن را دریافت خواهند کرد.

مقالات بیشتر:وکیل غرب تهران

معاون وزیر کشور ادامه داد: با بسیج توانمندی‌های داخلی ضمن بهره‌گیری از توان و تخصص داخلی کشور، امروز از اندوخته خوبی در فناوری و دانش تولید کارت هوشمند ملی با بالاترین کیفیت ممکن برخورداریم و در این امر می‌تواند نمونه‌ای از شناخت امکانات، توانمندی‌ها و دانش موجود در کشور جهت تبدیل تهدید به فرصت باشد.

وی گفت: نگاه تحولی به انجام امور و مسائل کشور که از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است و جزء راهبردهای اساسی سازمان ثبت احوال کشور است تا بتوان با بهره‌وری بیشتر نسبت به انجام تکالیف و وظایف مربوطه اقدام کرد. / ایرنا

مقالات دیگر:وکیل کیفری در ارومیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۱:۰۱ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

شرط حق طلاق برای زن از نظر رهبر انقلاب

شفقنا:شرط حق طلاق برای زن، باطل است، مگر شرط شود که زن، وکیل شوهر در طلاق دادن باشد که اگر او مجددا ازدواج کرد، زن بتواند از طرف شوهر خود را طلاق دهد؛ در این صورت شرط، صحیح است.

مقالات بیشتر:وکیل گیشا

سؤال: آیا دختر می تواند ضمن عقد ازدواج شرط کند که در صورت ازدواج مجدد شوهر، حقّ طلاق داشته باشد؟

جواب: شرط حق طلاق برای زن، باطل است، مگر شرط شود که زن، وکیل شوهر در طلاق دادن باشد که اگر او مجددا ازدواج کرد، زن بتواند از طرف شوهر خود را طلاق دهد؛ در این صورت شرط، صحیح است.

مقالات دیگر:بهترین وکیل گیشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۲:۰۹ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

ذره‌ای از احقاق حقوق شهروندان کوتاه نمی‌آییم

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به عنوان وکیل مردم، با آنها تجدید عهد می‌کنیم که ذره‌ای از احقاق حق‌شان کوتاه نیایم و در این مسیر تمام دشمنی‌ها، بی مهری‌ها و سختی‌ها را به جان می‌خریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، هاشم دائمی در نطق پیش از دستور خود در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر، اظهارکرد: ابتدا به عنوان نماینده مردم شریف مشهد در شورای اسلامی جهان شهر برکت و کرامت شهر تذکری مهم به مسئولان امر فرهنگ و برگزارکنندگان جشنواره فجر می‌دهم؛ آنچه در جشنواره فجر در عرصه فرم و محتوا می‌‌بینیم هیچ سنخیتی با این نام مقدس و اهداف راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه هنر هفتم که تاثیر ویژه‌ای در هدایت فکرها و اندیشه‌ها دارد، نمی‌بینیم.

وی افزود: هنر هفتم به جایی رسیده که ذائقه مردم را با سوژه‌هایی که دارای مضامین رادیکال نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی هست، عادت می‌دهد.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل خانم در تهران

دائمی در ادامه ضمن تبریک روز «وکیل مدافع» به تمامی وکلاء، تصریح کرد: امیدوارم وکلاء، مسیر مهم و پرمخاطره وکالت را با تعهد خود نسبت به دفاع از حق و مظلوم، به سلامت سپری کرده و در این راه، با رعایت حق و عدل بتوانیم کارنامه‌ای مملوء از خیر و سعادت برای خودمان رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: آموزه‌ای در دین مبین اسلام، عجیب خود را به رخ می‌کشد و مسیر را روشن می کند؛ آموزه‌ای که می‌گوید حق گرفتنی است و دادنی نیست؛ دقیقا می‌خواهد در مقابل انحصارطلبی و ویژه‌خواری قد علم کرده و انقلابی و فعال عمل کند.

دائمی گفت: بر همین اساس، در اسلام تمام ساختارهای سیاسی و اجتماعی به گونه‌ای چیده شده که انسان چه بدون واسطه یا با واسطه بتواند حق خود را مطالبه کند؛ اما‌ در امور کلان اجتماعی و سیاسی که باید تامین مصالح عمومی در آن در نظر گرفته شود و تعارض منافع حل شود و تامین نظر همگان میسر نیست، مردم با پذیرش عاقلانه پیگیری حقوقشان توسط یک واسطه که وکیل مردم نامیده می‌شود، این مهم را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه وکلاء، علی‌الخصوص وکلای مردم که بر مسند خدمت نشسته‌اند، به عنوان پاسداران حق و عدل شناخته می‌شوند، تصریح کرد: در کشور ما و مخصوصا مشهد هویت اسلامی و دینی و انقلابی و عمل بر اساس آن جز لاینفک باور مردم است و لذا بی‌توجهی به این اصل مهم در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات کلان و سرنوشت‌ساز، تجاوز به حقوق مردم تلقی می‌شود و در این صورت مردم می‌توانند او را بازخواست کنند.

دائمی تاکید کرد: تصمیمات مسئولانی که بر مسند خدمت به خلق نشسته‌اند باید براساس کار کارشناسی و در راستای تامین حداکثری حقوق مردم و مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد و نه براساس نیت‌های شخصی و جناحی و گروهی و وابستگی‌های این چنینی و یا تامین خواسته ویژه‌خواران و ایادی رسانه‌ای خود فروخته‌شان که سعی دارند عرصه را هر روز سخت و سخت‌تر کنند.

وی گفت: همه وکلای مردم در عرصه‌های مختلف مدیریتی و خدمتی، قبل از رای دادن به طرح یا لایحه یا ارائه طرحی، اول محاسبه کنند که آیا این تصمیم به نفع مردم است یا نه؟ و اگر نبود با شجاعت و صلابت و بی‌هیچ مصلحت‌اندیشی و تعارفی و با عزمی راسخ برای تحمل فشارها، آنچه را بپسندد که موجب رضایت حضرت حق و عیال او یعنی مردم عزیز شود.

 

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه آنچه در نظامات سیاست‌گذاری، مصوب می‌شود، باید در اسرع وقت به منصه بروز و ظهور برسد تا مردم تسهیل‌گری در زیست شهری را تجربه و طعم خدمت را بچشند، افزود: مجریان و تصمیم‌گیران باید شجاعانه، قاطعانه و عالمانه نسبت به امور حوزه اختیارات خود ورود نمایند و در این مسیر از هیچ نهراسند و به خدا توکل کنند.

دائمی خاطرنشان کرد: قبول مسئولیت وکالت مردم به قول امام‌ علی(ع) بار سنگین و طاقت فرسایی است که فقط به دو دلیل می شود او را پذیرفت و این سختی هارا به جان خرید که بتوان احقاق حقی نمود یا ابطال باطلی.

وی در پایان گفت: به عنوان وکیل مردم، با آنها تجدید عهد می‌کنیم که ذره‌ای از احقاق حق‌شان کوتاه نیایم و در این مسیر تمام دشمنی‌ها، بی مهری‌ها و سختی‌ها را به جان می‌خریم و قطعا وجود برخی دشمنی‌ها خود دلیلی محکمی بر این است که در مسیر حق و برای مردم در حال گذر هستیم که به مذاق جریان‌ها و عناصر وابسته‌شان خوش نمی‌آید.

مقالات دیگر:سالن عقد شهرک غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۰:۲۵ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

خداحافظی با پاندمی کرونا در سال جدید

عضو کمیته علمی ستاد مقابله کرونا گفت: به امید خدا در همین سال جاری میلادی و سال جدید شمسی از این پاندمی خداحافظی خواهیم کرد، اما از این بیماری خدا حافظی نمی‌کنیم و کرونا هم به سایر بیماری‌هایی که ما تا کنون با آن‌ها مواجه بودیم اضافه می‌شود و هر سال عده‌ای به آن مبتلا و حتی بستری می‌شوند.

بقاع خبر:مسعود یونسیان در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که شیوع کرونا تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: بعد از شیوع بیماری‌های نظیر آنفلوآنزا و سرماخوردگی شاهد دنیای بدون این بیماری‌ها نبودیم و در حال حاضر دنیا در حال دست و پنجه نرم کردن با هزاران بیماری واگیردار و غیر واگیر دار است و این در حالی است که ما با وجود این بیماری‌ها دچار اضطراب نمی‌شویم و زندگی ما با وجود آن‌ها مختل نمی‌شود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل غرب تهران

این متخصص اپیدمیولوژی ضمن اشاره به اینکه ما در حال حاضر با یک پاندمی مواجه هستیم و تمام دنیا درگیر شیوع بیماری است که زندگی مردم را مختل کرده است، ادامه داد: به امید خدا در  همین سال جاری میلادی و سال جدید شمسی با این پاندمی خداحافظی خواهیم کرد، اما از این بیماری خدا حافظی نمی‌کنیم و کرونا هم به سایر بیماری‌هایی که ما تا کنون با آن‌ها مواجه بودیم اضافه می‌شود و هر سال عده‌ای به آن مبتلا و حتی بستری و فوت می‌شوند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله کرونا با بیان اینکه همه بیماری‌ها در طول سال عده‌ای از افراد را مبتلا می‌کنند و تعدادی از افراد هم بر اثر این بیماری‌ها از دنیا می‌روند، افزود: محاسبات کشور ایالت متحده آمریکا نشان می‌دهد که سالیانه حدود ۳۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به آنفلوانزا‌های فصلی و نه آنفلوانزا‌های خطرناکی نظیر آنفلوانزا خوکی و پرندگان در این کشور فوت می‌کنند و پیش‌بینی آن‌ها این است که سالیانه حدود این تعداد از افراد هم قربانی کووید شوند  اما  اینگونه نیست سالیانه ۱۰۰ هزار نفر بر اثر گرفتاری به این بیماری فوت کنند و این به معنی رسیدن به یک استاندارد، زندگی و فرهنگ جدید است.

منبع: خبرگزاری میزان

مقالات دیگر:آموزشگاه گیتار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۹:۲۳ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

وکیل هاشمی: اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرد

فرارو:اگر واقعا دستگاه قضایی با همین حدت و شدت برخورد کند و افراد اعمال نفوذ نکنند؛ کار مثبت و خوبی است.

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: تخریب بنای مربوط به دستگاه قضا در بستر رود چالوس اقدام خوبی بوده و آقای محسنی اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرده است.

مقالات بیشتر:وکیل در صادقیه

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علیزاده طباطبایی در رابطه با سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه دایر بر وجود یک رویه نادرست، غیرمنطقی و هزینه‌زا در زمینه تخریب و قلع و قمع ابنیه غیرمجاز گفت: تخریب بنای مربوط به دستگاه قضا در بستر رود چالوس اقدام خوبی بوده و آقای محسنی اژه‌ای کار مثبتی را شروع کرده است.

وی افزود: سواحل رودخانه‌ها و دریا‌ها ابتدا توسط دستگاه‌های دولتی و سپس توسط مردم تصرف و ساختمان سازی شده است. اگر واقعا دستگاه قضایی با همین حدت و شدت برخورد کند و افراد اعمال نفوذ نکنند؛ کار مثبت و خوبی است و نتیجه خوبی را بدنبال دارد البته درست است به بیت المال خسارت وارد می‌کند، ولی چاره‌ای نیست و از طرفی محیط زیست حفظ می‌شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: تخریب ابنیه غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات، عین قانون است و زمانی که بنای غیر مجازی ساخته می‌شود؛ ماده ۱۰۰ حکم به تخریب می‌دهد و باید این حکم اجرا شود و عملا می‌بینیم که کمتر این احکام اجرا می‌شود.

این حقوقدان تاکید کرد: مبارزه با تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات باید مبتنی بر سیاست‌های پیشگیرانه باشد و باید جلوی این گونه تخلفات گرفته شود، ولی متاسفانه اغلب این تخلفات با زد و بند انجام می‌شود.

علیزاده طباطبایی یادآور شد: همانطور که اعلام شد ساختمان قوه قضاییه مربوط به قبل از انقلاب بوده است و در اراضی ساحل رودخانه ساخته شده بود که حکم به تخریب دادند و باید اجرا می‌شد؛ البته ممکن است عده‌ای ناراضی باشند و آن هم به دلیل این است که منافعشان به خطر می‌افتد.

وی در پایان گفت: باید قوه قضاییه بدون ملاحظه‌ی منافع اشخاص، منافع عمومی را در نظر بگیرد و طبق قانون حکم صادر و اجرا کند.

مقالات دیگر:شیشه بری در بلوارفردوس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۱:۴۸ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سقف خدمات درمانی بیمه تکمیلی جدید ۴۵ میلیون تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: هزینه قرارداد بیمه تکمیلی ۱۴۰۰ _۱۴۰۱ برای بازنشستگان ۹۱ هزار تومان است که ۴۵ هزار تومان آن را سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد و باقی مبلغ بر عهده‌ی بازنشسته خواهد بود.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

به گفته دهقان کیا سقف خدمات درمانی بیمه تکمیلی جدید ۴۵ میلیون تومان است و سایر مزایا هم به طور متوسط ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است با این حال هزینه‌ی درمان آن قدر بالاست که ۴۰ درصد از هزینه عمل جراحی را بیمار می‌پردازد.

او گفت: در قرار داد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان جای درمان دندان و یا خرید سمعک خالی است ولی اگر بنا به برقراری این خدمات باشد دیگر نمی‌توان با مبلغ ۹۱ هزار تومان قرار داد بست و نقص بیمه تکمیلی این است که قصد داریم با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت کنیم.

در قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان سهم سازمان تامین اجتماعی در پرداخت حق بیمه تکمیلی از ۳۰ به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مقالات دیگر:آموزشگاه سه تار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۶:۵۰ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

فعالان صنفی خواستار رسمی شدن تمام قراردادی‌های دولت هستند

ایلنا:در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ظاهراً برای تبدیل وضعیت و رسمی شدن، هیچ بندی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس، منتظر طرح در صحن علنی است. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس وعده داده با جمع‌آوری ۵۰ امضا از نمایندگان، طرح در اولویت بررسی صحن قرار خواهد گرفت؛ با این حال اما برخی گروه‌ها نسبت به برخی بندهای طرح ابراز نگرانی می‌کنند. یکی از این گروه‌ها، قراردادی‌های تبصره ۴ وزارت بهداشت هستند که می‌گویند ظاهراً در این طرح برای تبدیل وضعیت و رسمی شدن ما، هیچ بندی در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید:وکیل پونک

این نیروها می‌گویند: براساس طرح ساماندهی، ما قرار است همچنان قراردادی (قرارداد مستقیم) باقی بمانیم و این با عدالت همخوانی ندارد.

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) نیز در ارتباط با این نیروها به خصوص قراردادی‌های وزارت بهداشت می‌گوید: باید در صحن علنی مجلس این اشکال برطرف شود و قراردادی‌ها بدون توجه به اینکه شناسه ثبت شده دارند یا نه، با اجرای ضوابطی رسمی شوند.

او ادامه می‌دهد: همه‌ی این نیروها سال‌ها سابقه کار مستمر دارند و تخصص و توانمندی آن‌ها بسیار بالاست؛ عادلانه نیست که فکری به حال رسمی شدن آن‌ها نکنند؛ ما از نمایندگان در صحن علنی مجلس انتظار داریم با تغییرات جزئی در متن طرحی کاری بکنند که تمام قراردادی‌های زیرمجموعه‌ی نهادهای دولتی، عمومی و نیمه‌دولتی بدون توجه به جزئیات اشتغال، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسمی شوند.

اناری تاکید می‌کند: رسمی شدن این نیروها هیچ بار مالی برای دولت ندارد و فقط این نیروها را خاطرجمع می‌سازد و در راستای عدالت است. به خصوص در ارتباط نیروهای وزارت بهداشت که در قالب نیروهای تبصره ۴ سالیان دراز است که مشغول به کار هستند؛ می‌توان گفت تبصره ۴ اسم رمزی است برای اشتغال به صورت شرکتی؛ اینها نباید تبدیل به قرارداد مستقیم کار شوند، بلکه باید پیمانی شده و سپس رسمی شوند؛ این نیروهای متخصص سالهاست به بهداشت و درمان مملکت خدمت می‌کنند و از آنجا که به آن‌ها در بدنه‌ی وزارت بهداشت نیاز است باید پیمانی و سپس رسمی شوند.

مقالات بیشتر:وکیل کیفری در ارومیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۱:۴۵ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

وجود دو راه حل برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: واکسیناسیون کووید۱۹ و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دو راه حل برای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: نوع جدید ویروس کرونا موسم به سویه اُمیکرون در کشور به اثبات رسیده و در چهار استان در حال گردش است؛ این ویروس قدرت سرایت بالایی دارد و در مدت دو تا سه روز افراد را درگیر می‌کند.

او با اشاره به اینکه سرعت بالای قدرت سرایت پذیری سویه اُمیکرون زنگ خطر را در کشور به صدا درآورده است، افزود: دو راه حل برای پیشگیری از ابتلا به این سویه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:وکیل مرزداران

جزایری اضافه کرد: راه حل اول، انجام لکه‌گیری واکسیناسیون کرونا در نوبت اول، دوم و سوم است و تاکید می‌شود افراد بالای ۱۸ سال که از نوبت دوم واکسیناسیون آن‌ها سه ماه گذشته باشد به پایگاه‌ها مراجعه و نوبت سوم واکسن خود را دریافت نمایند.

او اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و رعایت تهویه مناسب راه حل دوم پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

جزایری تصریح کرد: درحال حاضر استقبال بالایی از دُز سوم واکسن کرونا در استان به عمل آمده است و ۹۰ درصد مراجعین به پایگاه‌های واکسیناسیون افرادی هستند که نوبت سوم واکسن را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: تاکنون کمیته علمی، فنی و کشوری واکسیناسیون کووید۱۹، برای گروه سنی زیر ۱۲ سال برنامه‌ای را ارائه نکرده است؛ بنابراین واکسیناسیون این گروه سنی درحال حاضر در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

مقالات دیگر:گلفروشی جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۷:۵۶ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

جزئیات تصمیم بنزینی دولت برای جزیره کیش/ بدون خودرو، پول بنزین بگیرید/ هر کد ملی چند لیتر بنزین؟

پس از اینکه در روزهای اخیر نامه ای در خصوص اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها در جزیره قشم و کیش رسانه ای شد، امروز سرپرست منطقه آزاد کیش، جزئیات اجرای این تصمیم را بیان کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سرپرست منطقه آزاد کیش، با اشاره به اجرای طرح "بنزین برای همه" در جزیره کیش گفت: در این طرح به مردم سهمیه ۲۰لیتری تعلق می‌گیرد.

بر این اساس، محمدرضا لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تأکید بر این که تغییر قیمت حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، ابراز کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اشاره‌ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است.

وی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می‌گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس، سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می‌گیرد، میزان یارانه تخصیصی به‌ازای هر نفر، معادل ۲۰ لیتر بنزین به‌نرخ ۱۵۰۰ تومان است.

به‌گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده است به فروش برسانند. طبق این طرح، افرادی که به‌ هر دلیل، امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی، مبلغ آن را به‌صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

مقالات بیشتر:وکیل صادقیه

لواسانی با تأکید بر این‌که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسایط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه خود برخوردارند و هیچ‌گونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودرو‌های عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود و اعضای  خانواده هایشان  نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰ لیتر بنزین می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، رویکرد جدید دولت سیزدهم در خصوص توزیع عادلانه یارانه پنهان انرژی در میان همه مردم در حالی این روزها، مطرح شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، حدود هشت سال قبل نیز طرحی مشابه با طرح فعلی دولت در رسانه‌ها مطرح شده بود، به گونه‌ای که بر اختصاص سهمیه ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای به هر خانواده به جای هر وسیله نقلیه تاکید داشت. 

در این میان، با گذشت زمان و در اسفندماه ۱۳۹۷، مجلس با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر اعطای سهمیه یک لیتر بنزین در روز به هر ایرانی، مخالفت کرد. همچنین در مرداد سال  ۹۹ نیز طرحی با نام "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد که طبق گفته نمایندگان وقت مجلس، باقی مانده از مجلس قبل بوده و بازنویسی شده و قرار بود در صورت اجرا، برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر و سهمیه‌ای نیز متناسب با پیمایش به خودرو‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی اختصاص دهد.

 

در آن زمان (مرداد سال گذشته) مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهک‌های پایین‌تر و کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" باشد. اگر روزانه به هر فردی ۷ دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد، مثلا یک خانواده ۵ نفره، ماهیانه ۱۰۰ لیتر بنزین تعلق می‌گیرد. شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود."

از سوی دیگر؛ بر اساس طرح یاده شده در مردادماه سال ۹۹، تاکید شده بود که اگر صاحب خودرویی تمام سهمیه خانوار خود را استفاده نکند، سهمیه باقی مانده از طریق سامانه‌های بانکی، قابل واگذاری به دیگران است یا در پایان هر ماه به شرکت پالایش و پخش بازگردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری نماید که این خود کمک به جهش تولید داخلی خواهد بود. همچنین قیمت دوم و آزاد بنزین در این طرح، شناور و معادل ۹۰درصد قیمت بنزین فوب خلیج فارس با نرخ تسعیر سامانه نیما خواهد بود. بیشتر منابع حاصل از این طرح به اصلاح و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت و بخشی نیز صرف دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی و تاکسی‌های اینترنتی خواهد شد. همچنین در این طرح هرگونه افزایش نرخ خدمات حمل و نقل عمومی توسط دولت، شورا‌های شهر و روستا و شهرداری‌ها، ممنوع و وزارت صمت نیز مکلف شده است سهم خودرو‌های پایه گازسوز با موتور داخلی را به ۳۵درصد افزایش دهد.

به هر صورت بعد از اعلام وصول این طرح، خبر خاصی در مورد آن منتشر نشد تا اینکه چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ دوباره مالک شریعتی، این طرح را برای ورود به لایحه بودجه پیشنهاد داد. مالک شریعتی نیاسر به عنوان پیشنهاد دهنده الحاق یک بند به تبصره (۱) توضیح داد: در حال حاضر سهمیه بنزین یارانه‌ای بین افرادی توزیع می‌شود که دارای خودرو هستند، اما نیمی از خانواده‌ها که فاقد خودرو هستند از این سهمیه بی‌بهره هستند. وی گفت: در پیشنهاد مطرح که گام اول است گفته می‌شود ۵۰ درصد جامعه که از سهمیه یارانه‌ای بنزین ۳ هزار تومانی بی‌بهره هستند، به ازای هر عضو خانواده ۱۵ لیتر بنزین ۳ هزار تومانی دریافت کنند. این ایده باعث رعایت مساله جمعیت که مورد اهمیت است نیز می‌شود. وی ادامه داد: حتی می‌توان بازاری ایجاد کرد تا کسانی که خودرو ندارند، اما سهمیه بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند، بنزین خود را خرید و فروش کنند. حتی تاکید شد که ممکن است دولت کنونی توان اجرا نداشته باشد؛ از این روی، اجرای آن را به ابتدای مهرماه موکول کرده‌ایم.

در نهایت در آن زمان (اسفند ۹۹) نمایندگان مجلس با ۸۴ رأی موافق، ۱۴۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

مقالات دیگر:سالن عقد شیک شهرک غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۲:۰۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

نگرانی از بودجه‌ وزارت بهداشت برای ۱۴۰۱

 

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اولویت‌ها و وضعیت بودجه‌ای سال آینده حوزه سلامت را تشریح کرد.

ایسنا نوشت: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اولویت‌ها و وضعیت بودجه‌ای سال آینده حوزه سلامت را تشریح کرد.

مهندس رحیمی با اشاره به وضعیت بودجه‌ای وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱، گفت: در زمینه بودجه ۱۴۰۱ به طور کلی و با توجه سیاست کلی دولت، یکسری تغییرات ساختاری داشتیم و آن هم تجمیع همه دستگاه‌های ذیل وزارت بهداشت در مجموعه وزارت بهداشت بود. این اتفاق خوبی است که می‌تواند نظارت را بالاتر برده، دقت را بیشتر کرده و مدیریت منابع را بهبود بخشد. هرچند که در این مسیر هم چالش‌هایی وجود دارد که باید بتوانیم اصلاح کنیم.

مقالات بیشتر:مشاوره حقوقی تلفنی رایگان

نگرانی بودجه‌ای وزارت بهداشت

وی با بیان اینکه همچنان از میزان رشد بودجه وزارت بهداشت نگرانیم، گفت: چراکه بخش اعظم حقوق و دستمزد کارکنان‌مان را شامل شده و قطعا در سال جاری هم تا پایان سال دچار چالش‌های پرداختی خواهیم بود، اما داریم تلاش می‌کنیم که با مذاکراتی که با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مدیریت سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان حوزه‌ها داریم، بتوانیم اصلاحاتی را انجام دهیم.

تکالیفی که نباید قربانی کمبود منابع شوند

رحیمی تاکید کرد: قطعا بودجه موارد تکالیفی مانند پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت و طرح تحول سلامت، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و… از دغدغه‌های اصلی ماست که در سال آینده قربانی کمبود منابع نشود. البته سیاست دولت هم بر این است.

کمبود منابع وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

رحیمی با بیان اینکه بعد از نهایی کردن جزئیات، اعداد و ارقام بودجه‌ای را اعلام می‌کنیم، گفت: در همین لایحه اخیر هم همچنان با کمبود منابع در سال ۱۴۰۱ مواجه هستیم.

تخصیص ۸۰ درصدی بودجه عمومی وزارت بهداشت

وی درباره میزان تخصیص بودجه سال ۱۴۰۰ نیز گفت: تقریبا در حوزه هزینه‌های عمومی بالغ بر ۸۰ درصد تخصیص پیدا کرده است، اما ما برای تامین سایر منابع برای موضوعات‌مان تا پایان سال‌ نگرانیم. زیرا ما سال سختی را گذراندیم و بسیاری از هزینه‌های سرسام‌آور کرونا همچنان باقی است. باید فرصتی هم برای ریکاوری و بازآرایی همه صحنه‌هایی که درگیر کرونا بودند که به منابع زیاد نیاز دارد، داشته باشیم. از سوی دیگر بحث اقداماتی مانند تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشتند، پرداخت مطالبات کارکنان و تبدیل وضعیت نیروها از موضوعاتی است که نیاز به هزینه بالا دارد.

پیشنهاد حذف ارز ترجیحی بدون افزایش پرداخت از جیب مردم

وی درباره حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: پیشنهاد حذف ارز ترجیحی دارو باید در قالب کمیسیون‌ها و در شورای عالی بیمه طرح شود، میزان احتمال کسری که اتفاق می‌افتد، پیشنهاد شده و به هیات دولت اعلام شده است. در بودجه ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی شده که بتوان در قالب صندوق‌های بیمه و از محل وزارت بهداشت پرداخت شود که خسارتی به مردم وارد نشود. یعنی همان بحث پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز به بیمه‌ها تا پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا نکند

رحیمی تاکید کرد: فعلا این پیشنهاد دولت است که همه ارزهای ترجیحی حذف شود، اما باید منتظر باشیم که مجلس نظر نهایی را اعلام کند.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام؛ اولویت عمرانی وزارت بهداشت

معاون توسعه وزارت بهداشت، گفت: در زمینه بودجه‌های عمرانی هم اولویت اول ما تعیین تکلیف و اتمام همه پروژه‌های نیمه تمام با جدول زمان‌بندی است. حجم عظیمی از پروژه‌های نیمه تمام داریم که اولویت اول ما هستند.

رحیمی درباره مهم‌ترین اولویت‌های بودجه‌ای وزارت بهداشت، گفت: مهم‌ترین تکالیف برنامه‌ای ما بحث پزشک خانواده، تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اجرای پرونده الکترونیک سلامت، طرح تحول نظام سلامت و موضوعات مرتبط با کروناست که از دستورکار خارج نشده و باید واکسیناسیون به حد اعلا برسد. همچنین اتمام‌ پروژه‌های نیمه‌کاره در سراسر کشور برایمان مهم است.

مقالات دیگر:برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۲۴ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)