rostamilawyer rostamilawyer .

rostamilawyer

خانواده‌های دارای دو معلول صاحب مسکن می‌شوند

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته خانواده‌های دارای دو معلول صاحب مسکن می‌شوند.

شفاآنلاین>سلامت>وحید خاوئی صبح سه‌شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: امروز بازدیدهایی در سطح استان خواهیم داشت و افتتاح چندین طرح در شهرستان دشتستان صورت خواهد گرفت.

به گزارش شفاآنلاین:وی با اشاره به آمادگی بنیاد علوی برای کمک به تقویت زیرساخت‌ها بیان کرد: آماده‌ایم که در سطح امکانات رفاهی، ورزشی، سلامت و بهداشت و… به استان بوشهر کمک کنیم.

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به دیدار خود با فعالین اجتماعی و بانوان کارآفرین استان بوشهر ادامه داد: تمرکز اصلی بنیاد حمایت از مشاغل خرد و رسیدگی به مشکلات آن‌ها است.

مقالات بیشتر:وکیل باغ فیض

وی ادامه داد: علاوه‌بر حمایت از مشاغل در بحث حوزه مسکن نیز جدی وارد عمل شده‌ایم و در سطح شهر و روستا با ارائه تسهیلات بلاعوض در پی حل مشکلات مردم عزیز هستیم.

خاوئی گفت: برای مسکن خانواده‌های دارای دو معلول طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بهزیستی داریم، خانواده‌ای که دارای زمین باشد مسکن آن را می‌سازیم.

مقالات دیگر:تالار شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۴:۰۰ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت افزایش می‌یابد

رییس‌شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت گفت: سازمان‌امور اداری و استخدامی با موافقت سازمان برنامه و بودجه، پیشنهادی برای افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری و همچنین کارمندان دولت ارایه کرده که با آن دو موافقت شده است.

 به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «علی بهادری جهرمی» روز سه شنبه در نشست خبری و در آستانه یکسالگی دولت گفت:  گزارش عملکردهای دولت در بخش‌های مختلف برای آگاهی مردم آماده شده است که برخی مسئولان نشست‌های خبری اختصاصی خود را برگزار کردند.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل غرب تهران

وی به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: وزرا به نمایندگی دولت طی این هفته  به سراسر کشور  سفر می کنند و خدمت دولت را به مردم ارائه و طرح‌های استان مربوطه را افتتاح می کنند.

سخنگوی دولت با توجه به اولویت‌های عملکردی دولت، شعار هفته دولت را «دولت مردم» عنوان و تصریح کرد: گزارش ها در راستای این شعار ارائه می‌شود و روزها به ترتیب از چهارشنبه با نام‌های «میثاق با ولایت»، »فسادستیزی و عدالت»، «تحول و خلاقیت»، «خانواده و سلامت»، «اخلاق و معنویت»، «دانش و پیشرفت»، و «شجاعت و عقلانیت» نامگذاری شده است.

رتبه بندی علی الحساب به معلمان پرداخت می‌شود

بهادری جهرمی به قانون رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ سال بلاتکلیفی طرح رتبه‌بندی معلمان آن هم قبل از یکسالگی دولت سیزدهم و یکی از وعده رییس‌جمهور تصویب و اجرا شد.

وی افزود: آیین‌نامه در چارچوب قانون تدوین و تهیه و رتبه بندی معلمان اجرایی شد و سازمان برنامه و بودجه مبلغی علی الحساب در اختیار قرار داده است.

افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت

رییس‌شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت گفت: سازمان‌امور اداری و استخدامی با موافقت سازمان برنامه و بودجه، پیشنهادی برای افزایش مستمری صندوق‌های بازنشستگی لشگری و کشوری و همچنین کارمندان دولت ارایه کرده که با آن دو موافقت شده است.

وی افزود: برای افزایش حقوق کارمندان دولت به ویژه آنانی که حقوق شان کمتر از کارمندان دیگر است این پیشنهاد انجام شد تا مراحل نهایی شدن را طی کند و به مرحله اجرا در بیاید.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ماه آینده شاهد نهایی شدن پیشنهاد برای کمک به این دو قشر در هفته دولت خواهیم بود.

مقالات دیگر:پخش عمده پرده زبرا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۹:۲۰ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

با توجه به نوع واکسن دوزهای قبلی؛ دوز یادآور چی بزنیم؟

با شیوع دوباره کرونا در کشور و آغاز موج هفتم تزریق واکسن کرونا برای جلوگیری از مرگ و میر با زیر سویه جدید اومیکرون بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مراکز واکسیناسیون که چند وقتی بود خلوت شده بودند، با ورود کشور به موج هفتم، دوباره فعال شدند. در این بین، تزریق دوز یادآور از اهمیت زیادی برای تقویت ایمنی بدن برخوردار است.

مقالات بیشتر:وکیل خوب غرب تهران

افزایش آمار کرونا در دو هفته اخیر، باعث شد تا موج جدید بیماری را تجربه کنیم و همین موضوع باعث شد، مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور، دوباره فعال شوند.

آمارهای روزانه وزارت بهداشت از روند واکسیناسیون در روزهای اخیر، نشان می‌دهد که استقبال از تزریق واکسن کرونا افزایش یافته است. زیرا، تا چندی قبل تعداد دوزهای واکسن که روزانه تزریق می‌شد، به مرز ۵ هزار دوز هم رسیده بود.

سؤالی که این روزها اغلب مردم خواستار دریافت پاسخ آن هستند، نوع واکسن تزریقی برای دوز یادآور است.

آنچه را مسئولان وزارت بهداشت و پزشکان متخصص عنوان می‌کنند، این است که هر کدام از واکسن‌ها قابل استفاده است. اما، با این حال، خیلی‌ها می‌خواهند بدانند، اگر دوزهای قبلی را از واکسن‌های برکت، سینوفارم، استرازنکا، اسپایکوژن، اسپوتنیک، پاستوکووک و…، زده اند، حالا برای دوز یادآور از کدام واکسن استفاده کنند.

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، با عنوان این مطلب که افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها می‌گذرد، حتماً نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا اقدام کنند، گفت: مهم نیست که آخرین واکسن، نوبت اول یا دوم یا سوم باشد بلکه اگر ۶ ماه از آخرین نوبت می‌گذرد، حتماً نوبت یادآور باید تزریق شود.

در حال حاضر و به رغم شلوغی مجدد مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور، اما گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که هنوز ۱۴ میلیون نفر در کشور حتی یک دوز واکسن کرونا تزریق نکرده اند و این افراد می‌توانند برای شدت گرفتن موج هفتم بیماری، خطرناک باشند. ضمن اینکه تعداد کسانی که ۳ دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، به ۲۹ میلیون نفر هم نرسیده است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۱۴ هزار نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۷۶ هزار نفر دوز دوم و ۲۸ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

توصیه شده کسانی که ۳ دوز واکسن برکت زده اند، برای دوز چهارم می‌توانند از واکسن‌های برکت، پاستور، اسپایکوژن، رازی و استرازنکا استفاده کنند.

کسانی که ۳ دوز استرازنکا زده اند، برای دوز یادآور می‌توانند از واکسن‌های استرازنکا، رازی، اسپایکوژن و پاستور استفاده کنند.

افرادی که ۳ دوز پاستور زده اند، می‌توانند برای دوز یادآور از پاستور، اسپایکوژن و رازی استفاده کنند.

 

کسانی که ۳ دوز سینوفارم تزریق کرده اند، می‌توانند از سینوفارم، پاستور، اسپایکوژن، رازی و استرازنکا استفاده کنند.

افرادی که ۲ دوز اول را سینوفارم و دوز سوم را استرازنکا زده اند، برای دوز یادآور می‌توانند استرازنکا، اسپایکوژن، رازی و پاستور بزنند.

کسانی که ۲ دوز اول را سینوفارم و دوز سوم را پاستوکووک پلاس زده اند، برای دوز یادآور می‌توانند از واکسن رازی، اسپایکوژن و پاستور استفاده کنند.

افرادی که ۲ دوز اول را استرازنکا یا اسپوتنیک زده اند و دوز سوم را پاستوکووک پلاس تزریق کرده اند، برای دوز یادآور می‌توانند از پاستور، رازی و اسپایکوژن استفاده کنند.

اما، آنچه مسلم است، همه واکسن‌های کرونا که در کشور موجود است، می‌توانند برای دوز یادآور استفاده شوند. وزارت بهداشت، ایمنی این واکسن‌ها را تأیید و توصیه کرده است که هموطنان می‌توانند از هر کدام از واکسن‌ها استفاده کنند.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضرورت واکسیناسیون افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین تلقیح واکسن آنها می‌گذرد را خواستار شد و در پاسخ به این سوال که چه واکسنی برای تزریق توصیه می‌شود، گفت: در دسترس ترین واکسن بهترین واکسن برای تلقیح است، بنابراین با توجه به سبد متنوع واکسن‌هایی که وجود دارد توصیه می‌شود با مشورتی که با کارشناس واکسیناسیون انجام می‌شود نوبت‌های بعدی تزریق شود.

استفاده از ماسک در فضاهای بسته و شلوغ و همچنین، تزریق واکسن یادآور، بهترین نسخه برای عبور بی خطر از موج هفتم بیماری کرونا در کشور است.

مقالات دیگر:خانه سالمندان یوسف آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۸:۱۹ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

روزنامه ایران: ۷۰ درصد مردم به دلیل اقدامات دولت به آینده امیدوار شدند

فرارو:نظرسنجی وزارت اطلاعات درپی اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها درباره «سنجش میزان رضایتمندی» با نمونه آماری ۲ هزار و ۵۱۰ نفر در کل کشور (مراکز استان‌ها، شهر‌های کوچک و میانی و روستاها)، در بازه زمانی ۱۸ خرداد تا ۲۳ خرداد امسال انجام شده است.

روزنامه ایران نوشت: گزارش روزنامه ایران از یافته‌های مراکز معتبر نظرسنجی و افکارسنجی کشور که از امیدواری ۷۰ درصدی مردم به آینده حکایت داشت، با برخی واکنش‌های سیاسی از سوی بعضی جریان‌های مخالف دولت روبه‌رو شد.

مقالات بیشتر:دفتر وکالت غرب تهران

این افراد گزاره‌های این یافته‌ها را زیر سؤال برده و همچنان سعی در القای این مطلب داشتند که نشانه‌های امید به آینده یا رضایت از عملکرد دولت در حوزه‌هایی، چون بهبود وضعیت جایگاه ایران در جهان و مقابله با کرونا و میزان رضایتمندی از زندگی غیرواقعی و چه بسا برساخته است.

جمهوری اسلامی: لابد ۲۰۰ درصد مردم هم از گرانی‌ها کیف می‌کنند

روزنامه دولت: ۶۹ درصد مردم از زندگی لذت می‌برند

اما واقعیت این است که آنچه در گزارش شماره قبل «ایران» به آن استناد شد، متکی بر یافته‌های نظرسنجی سه نهاد معتبر وزارت اطلاعات، مرکز افکارسنجی صداوسیما و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) است؛ نهاد‌هایی که گزارش‌ها و یافته‌های پژوهشی آن‌ها همواره مورد استناد چهره‌های دانشگاهی و دیگر مراکز تحقیقاتی داخلی بوده است.

یافته‌های وزارت اطلاعات در سنجش میزان رضایتمندی

نظرسنجی وزارت اطلاعات درپی اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها درباره «سنجش میزان رضایتمندی» با نمونه آماری ۲ هزار و ۵۱۰ نفر در کل کشور (مراکز استان‌ها، شهر‌های کوچک و میانی و روستاها)، در بازه زمانی ۱۸ خرداد تا ۲۳ خرداد امسال انجام شده است. در این نظرسنجی حدود ۷۵ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند در سطح زیاد و تا حدی زیاد در زندگی احساس آسایش و آرامش می‌کنند. ۹۱ درصد پاسخگویان در سطح زیاد و تاحدی زیاد از میزان سازگاری و همدلی در خانواده خود رضایت داشته‌اند. در زمینه مسکن، حدود ۵۵ درصد از پاسخگویان از وضعیت مسکن خود راضی بوده، حدود ۱۵ درصد رضایت نسبی داشته و حدود ۳۰ درصد نیز از وضعیت مسکن خود ناراضی بودند.

حدود ۴۴ درصد پاسخگویان شاغل نیز از وضعیت شغلی خود اظهار رضایت کرده، حدود ۲۳ درصد رضایت نسبی داشته و ۳۴ درصد نیز از وضعیت شغلی خود ناراضی بودند. در این میان، حدود ۵۳ درصد از وضعیت درآمدی خود اظهار نارضایتی کرده، ۴۵ درصد پاسخگویان نیز از سطح درآمد خود رضایت زیاد و متوسط داشته‌اند. حدود ۷۸ درصد پاسخگویان هم به‌طور زیاد و تاحد زیادی برآورد کرده‌اند که «مردم در کار‌های خیر شرکت کرده و به یکدیگر کمک می‌کنند.»

جزئیات نظرسنجی مرکز افکارسنجی صداوسیما

در گزارش روزنامه ایران اشاره شده بود که براساس نظرسنجی‌های مراکز معتبر کشور، ۵۲ درصد مردم علت اصلی مشکلات اقتصادی را عملکرد نامناسب دولت قبل می‌دانند. این امر ناظر بر یافته‌های مرکز افکارسنجی صداوسیما است. این نظرسنجی در زمینه «پنداشت مردم از وضعیت اقتصادی کشور و دولت سیزدهم» در یک جامعه آماری ۴ هزار و ۹۸۸ نفره ایرانیان بالای ۱۸ سال، در تهران و ۳۱ شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شده است.

 

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد درباره «نقش عملکرد نامناسب دولت قبل درتورم و مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر» ۵۲.۶ درصد از پاسخگویان بر این باورند که «عملکرد نامناسب دولت قبل، عامل اصلی تورم و مسائل و مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور است.» درمقابل، ۴۲.۲ درصد نیز با این نظر مخالف یا کاملاً مخالف بودند و ۵.۲ درصد هم به این سؤال پاسخ ندادند.

نمره حدود ۶۵ درصدی شادکامی ایرانیان

برخی منتقدان به گزارش «ایران» در زمینه نمره شادکامی اشاره کرده و با اشاره به اینکه شاخص شادکامی متشکل از ۲۰ گویه است، اظهارکرده بودند که نمی‌توان نمره حاصله را «به رضایت یا عدم رضایت از مسئولان» نسبت داد، اما آیا می‌توان شاخص شادکامی را جدای از وضعیت کلی کشور تصور کرد؟ به عبارت دیگر، شاخص شادکامی، گرچه ناظر بر تجربه ایرانیان در زندگی فردی است، اما این زندگی فردی، خود تأثیرپذیر از یک وضعیت عمومی است که بخشی قابل توجهی از این وضعیت ناشی از عملکرد مسئولان است

نمره حدود ۶۵ از ۱۰۰ شاخص شادکامی ایرانیان، نتیجه «موج دوم پیمایش ملی سنجش شادکامی مردم ایران» است که اول تیرماه جاری از سوی «ایسپا» انجام شد. تعداد نمونه‌های این پیشمایش ۲ هزار و ۸۸ نفر و جمعیت مورد مطالعه ساکنان نقاط شهری و روستایی کل کشور بودند. البته باید به این مسأله اشاره کرد که شاخص شادکامی در تیرماه امسال، ۶۴.۴۱ از ۱۰۰ بوده است، درحالی که این شاخص در اسفندماه سال قبل، ۶۵.۸۳ بوده است. باوجود این، در واکنش به گویه «از خوشحالی دیگران شاد می‌شوم» ۳.۹ گزینه کم، ۵.۶ گزینه متوسط، ۹۰.۳ گزینه زیاد را انتخاب کرده و ۰.۳ درصد هم این گویه را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

در گزارش «ایران» از امیدواری حدود ۷۰ درصدی ایرانیان به آینده گزارش شده بود و اتفاقاً این مسأله‌ای بود که با واکنش‌های بعضاً تند کسانی مواجه شد که پیش از این سیاه‌نمایی جامعه ایرانی را در کارنامه عملی خود در فضای مجازی داشته‌اند. این درحالی است که «موج دوم پیمایش ملی سنجش شادکامی مردم ایران» نشان داد در زمینه گویه «نسبت به آینده امیدوار هستم» ۲۲.۴ درصد گزینه کم، ۱۵.۴ درصد گزینه متوسط، ۶۱.۷ درصد گزینه زیاد و ۰.۵ درصد هم گزینه بی‌پاسخ را انتخاب کرده‌اند.

نقش عملکرد دولت در افزایش امید مردم

برخی از منتقدان امیدواری ۷۰ درصدی ایرانیان به آینده را زیر سؤال برده‌اند، درحالی که بررسی‌ها نشان می‌دهدآنچه سبب بهبود شاخص امید به آینده در ایرانیان شده است، عملکرد دولت بوده است. یکی از ملاک‌ها دراین نتیجه‌گیری، می‌تواند نتایج نظرسنجی ایسپا در مردادماه ۱۴۰۰ باشد.

مطابق یافته‌های این نظرسنجی، ۴۱.۳ درصد مردم گفتند وضعیت کشور درسال آینده نسبت به الان بهتر می‌شود.۱۴.۸ درصد هم گفتند وضعیت کشور تغییری نمی‌کند، ۲۸.۸ درصد گفتند سال آینده شرایط کشور بدتر می‌شود و ۱۴.۳ درصد گفتند نمی‌دانند وضعیت کشور در سال آینده چگونه خواهد شد. بنابراین، یافته‌های جدید ایسپا درباره امیدواری به آینده، نشان می‌دهد در یک سال گذشته، به دلایلی داخلی، نظر طیف گسترده‌ای از پاسخ دهندگان نسبت به آینده تغییر کرده است.

نگاه مثبت ایرانیان نسبت به عملکرد دولت سیزدهم و امید به آینده، واقعیتی نیست که تنها درنظرسنجی‌های داخلی یا امسال به آن اشاره شده باشد. آبان ماه سال گذشته نظرسنجی دانشگاه مریلند از حمایت مردم از آیت‌الله رئیسی خبر می‌داد. براساس این نظرسنجی که تنها چند هفته پس از تحلیف آیت‌الله رئیسی صورت گرفت، ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند نظرشان نسبت به رئیس جمهور جدید تاحدی مطلوب (۳۳ درصد) یا بسیار مطلوب (۴۵ درصد) است. یا در همین نظرسنجی، ۸۵ درصد از پاسخ دهندگان عنوان کردند که تصور آنان نسبت به امریکا «تاحدی نامطلوب» (۹.۴ درصد) یا «بسیار نامطلوب» (۷۵.۹ درصد) بوده است.

مقالات دیگر:تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۵:۲۲ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

خبر مهم درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

روزنو:رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: آنچه که در شرایط فعلی مشخص است اجرای کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.همسان سازی حقوق بازنشستگان

مقالات بیشتر:دفتر وکالت پونک

آزادی بیان کرد: طی سنوات متعدد و بعلت عدم رعایت عدالت، خود باعث ایجاد شکاف و اختلاف فاحش بین حقوق شاغلین کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی شده که مسئولین و نمایندگان مجلس با ارائه طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در سال 1399 و 1400 با قرار دادن ردیف مشخص در بودجه کشور سازمان را مکلف به اجرای طرح متناسب‌سازی کردند.

رئیس کانون بازنشستگان استان ادامه داد: کارشناسان سازمان با ارائه فرمول‌های خودساخته و بدون پایه علمی در سال 1400 متناسب سازی را بصورت 75 درصد اجرا کردند که مقرر گردید 25 درصد باقیمانده را در سال 1401 با پرداخت مابه‌التفاوت سال1400 اجرا نمایند که مطابق با بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه (1396 لغایت 1400) باید اجرا شود.

آزادی افزود: ما بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همچنان منتظر اقدام عاجل سازمان نسبت به اجرای 25 درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق را از اول سال 1401 و از محل بودجه در بند (و) تبصره (2) قانون بودجه سال 1400 هستیم تا میزان عقب ماندگی حقوق مستمری آنان جبران شود و انتظار داریم همزمان با صدور احکام اصلاحی مصوبه شورای عالی کار و هئیت امنای صندوق تامین اجتماعی افزایش متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز منظور گردد.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکری از رییس جمهوری خواست که هر که سریعتر نسبت به یکسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

صدیف بدری در جلسه علنی در تذکری گفت که طبق پیش بینی‌ها به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای مردمی سازی یارانه ها، قیمت‌ها بی‌رویه بالا رفت و همچنان هم بالا می رود به طوری که ساعتی شاهد افزایش قیمت ها هستیم. دولت فکر کنترل تورم باشد و مردم به بهانه مردمی سازی یارانه ها زیر فشار اقتصادی له می شوند.

وی در تذکر دیگری در خصوص وضعیت بازنشستگان گفت: افسران دیروز توسعه اقتصادی کشور امروز دچار مشکلات فراوان معیشتی هستند و شرمنده خانواده خود شده اند از رئیس جمهور می خواهم هرچه سریع تر براساس قانون موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

یک بازنشسته‌ی کارگری می‌گوید: امیدواریم سرپرست وزارت کار به وعده‌ها عمل کند.

 

(بیست و هشتم خرداد)، کانون عالی بازنشستگان کارگری با سرپرست جدید وزارت کار نشست داشتند. در این نشست، مهم‌ترین خواسته‌ی این روزهای بازنشستگان که لغو افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح است، مطرح شد.

بعد از این نشست، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی نوشت: این وزارتخانه در چارچوب قانون همه تلاش خود را برای تأمین بهتر معیشت بازنشستگان عزیز به کار خواهد بست.

محمدهادی زاهدی وفا در این توئیت افزود: امروز در نشست صمیمانه‌ای با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی، درباره مصوبه دولت در خصوص میزان افزایش مستمری بازنشستگان در سال 1401 عنوان کردم که تحقق عدالت رویکرد اصلی دولت سیزدهم است و وزارت کار در چارچوب قانون همه تلاش خود را برای تأمین بهتر معیشت بازنشستگان عزیز بکار خواهد بست.

فرجی (بازنشسته‌ی کارگری) با اشاره به این توئیت می‌گوید: امیدواریم به وعده‌ها عمل کنند؛ خواسته‌ی اصلی ما بازنشستگان، اجرای کامل ماده 96 قانون تامین اجتماعی و پایبندی به مصوبات مزدی شورایعالی کار است.

او افزود: ما بازنشستگان خرداد را با افزایش ده درصدی سر کردیم؛ انتظار داریم قبل از موعد پرداخت تیرماه، مصوبه‌ی افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح ابطال شود و بازنشستگان میانه‌بگیر بتوانند از افزایش 38 درصدی به اضافه‌ی مبلغ ثابت بهره‌مند شوند.

مقالات دیگر:قالیشویی غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۷:۱۶ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

طغیان آمار مسمومیت الکلی در شهرستان محلات

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات: متاسفانه طی روز‌های اخیر میزان مراجعات بر اثر مسمومیت الکلی به اورژانس در محلات رو به افزایش است.

طغیان آمار مسمومیت الکلی در شهرستان محلاتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: متاسفانه طی روز‌های اخیر میزان مراجعات بر اثر مسمومیت الکلی به اورژانس در محلات رو به افزایش است.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

خانم دکتر ولی افزود: احتمال یک طغیان جدید از مسمومیت الکلی به دلیل وجود متانول در این مشروبات وجود دارد و لازم است افراد از مصرف هرگونه الکل پرهیز کنند چرا که ممکن است همچون ادوار گذشته، از سوی برخی افراد سودجو جان شهروندان به مخاطره بیافتد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات با تاکید به مراقبت خانواده‌ها نسبت به فرزندان و جوانان گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر شاهد موارد متعددی از افرادی که به دلیل مسمومیت با الکل به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده بودند هستیم و همچنین شاهد هستیم که افرادی که به دنبال مصرف الکل، رفتار‌های پرخطر همچون؛ نزاع و درگیری و چاقو خوردگی و تصادفات رانندگی از خود بروز میکنند، افزایش یافته که این موارد میطلبد خانواده‌ها بیشتر نسبت به مخصوصا نوجوانان و فرزندانشان کنترل داشته باشند تا بتوانیم این آمار را کاهش بدهیم و خدای نکرده شاهد اتفاقات ناگواری در این زمینه نباشیم.

خانم دکتر ولی گفت: این افراد در صورت مصرف هرگونه مواد الکلی با مشاهده علائمی مانند سرگیجه، تهوع، سردرد، اختلال بینایی، سریعا به اورژانس مراجعه کنند.

مقالات دیگر:وکیل پایه یک دادگستری در آذربایجان غربی


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۰:۰۹ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

شرط پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان | جلسه دولت برای پرداخت حقوق | نگرانی ها برطرف شد

55 آنلاین:افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت قرار گرفت.

افزایش حقوق بازنشستگان موضوع صحبت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و او گفت: منتظر طرح موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در جلسه دولت هستیم و بازنشستگان عزیز کشورمان در خصوص افزایش حقوق و مستمری خود نگرانی نداشته باشند و بزودی پرداخت می شود.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به سوالی در خصوص زمان اعمال افزایش مستمری و حقوق بازنشستگان در سال جاری گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد اما دولت طی هفته های اخیر در خصوص اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها دستور کار شلوغی داشته است و ما منتظر طرح موضوع افزایش حقوق بازنشستگان در جلسه دولت هستیم.

مقالات بیشتر:وکیل خوب در پونک

وی تاکید کرد: بازنشستگان عزیز کشورمان در خصوص افزایش حقوق و مستمری خود نگرانی نداشته باشند و بزودی پرداخت خواهد شد.

عبدالملکی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا این افزایش حقوق‌ها در پرداختی خرداد ماه اعمال خواهد شد، اظهار کرد: بعید است تا آن زمان این موضوع تعیین تکلیف نشود، مسلما در روزهای آتی در جلسه دولت بحث افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان مطرح خواهد شد و امیدواریم در خرداد ماه این افزایش حقوق‌ها اعمال شود.

مقالات دیگر:وکیل ارومیه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۳:۲۸ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

یارانه نقدی جدید چه زمانی قابل برداشت است؟ / اگر به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارید

روابط‌عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه واریزی فعلا قابل برداشت نیست.

یارانه نقدی جدید چه زمانی قابل برداشت است؟ / اگر به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارید، بخوانید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، زمان استفاده از یارانه واریزی از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد، اما تا آن زمان این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست.

روابط‌عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد:در روزهای آینده اطلاعات بیشتری به مردم ارائه خواهد شد و زمان استفاده از این یارانه جبرانی از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد، اما تا آن زمان این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست.

مقالات بیشتر:وکیل آیت الله کاشانی

طبق این اطلاعیه،کسانی که به هر نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، هموطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

مقالات دیگر:آموزشگاه سنتور غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۶:۴۰ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

حواله سایپا و ایران خودرو چند؟

انتقال امتیاز خودروهای ثبت‌نامی به‌هر شکلی غیرقانونی محسوب می‌شود. با این حال بازار غیررسمی خرید و فروش حواله پابرجاست و برخی از فرشنده‌ها قیمت را به نرخ روز مدل‌های بازار آزاد رسانده‌اند

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، فروش حواله خودرو میانبر راحت اما غیرقانونی برای کسب درآمد است. برخی از برندگان قرعه‌کشی طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو و سایپا باوجود ممنوع بودن انتقال امتیاز، قبل موعد تحویل بی‌خیال پرداخت اقساط می‌شوند و برای حواله خودرو دنبال مشتری می‌گردند.

در خوشبینانه‌ترین حالت آن‌ها توان پرداخت اقساط را ندارند و با ارقام چند ۱۰ میلیونی و شاید کمتر حاضر به‌فروش حواله خودرو هستند، اما آن دسته افرادی که اصطلاحا دندان‌گرد به‌شمار می‌روند، با هدف کسب سود کلان دست به فروش حواله می‌زنند. بررسی ارقام پیشنهادی از سوی فروشندگان نشان می‌دهد قیمت حواله برخی از خودروها نه‌تنها بیشتر از قیمت کارخانه است، بلکه فاصله زیادی با قیمت روز بازار آزاد ندارد.

حواله محصولات سایپا

حواله محصولات سایپا ممکن است زیر ۱۰ میلیون قیمت داشته باشند و گاهی از نرخ محصولات کارخانه گران‌تر فروخته می‌شوند. شخصی حاضر است حواله ساینا S دنده‌ای را با قیمت پنج میلیون تومان بفروشد. فروشنده نیاز مالی را دلیل فروش حواله اعلام کرده و قرار است موعد تحویل خودرو آذر امسال باشد. قیمت حواله کوییک S در یکی از آگهی‌ها ۱۱ میلیون تومان نوشته شده است. موعد تحویل این خودرو نیز آذر ۱۴۰۱ است.

مقالات بیشتر:وکیل حقوقی غرب تهران

فروشنده دیگری درحالی قیمت حواله کوییک دنده‌ای R را ۲۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته که ارزش این محصول در کارخانه اردیبهشت امسال ۱۷۷ میلیون تومان است و نرخ حواله از قیمت بازار آزاد فقط ۱۰ میلیون تومان کمتر است. این خودرو سه‌ماه دیگر تحویل داده می‌شود. شاهین G یکی از جدیدترین محصولات گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود. قیمت حواله شاهین G در یکی از آگهی‌های مربوط به اصفهان ۳۴۴ میلیون تومان نوشته شده است.

دقیقا همان قیمتی که نمایندگی‌های فروش سایپا بابت شاهین G دریافت می‌کنند. در یک آگهی دیگر قیمت حواله شاهین G حدود ۱۴۵ میلیون تومان است. فروشنده مدعی شده همین رقم را تا امروز به‌حساب سایپا واریز کرده و هدفش جبران پول پرداختی است. شخص دیگری قیمت حواله ساینا S دنده‌ای را هفت میلیون تومان اعلام کرده است.

او دلیل فروش حواله خودرو را مشکل مالی نوشته و تاکید کرده تا پاپان همین ماه برای واریز پول به حساب سایپا زمان باقی مانده است. قیمت حواله پراید وانت را یکی از فروشنده‌ها ۱۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته است. شهریور امسال موعد تحویل این خودرو است و قیمت پیشنهادی فروشنده ۱۰ میلیون بیشتر از قیمت کارخانه و ۱۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار است.

حواله محصولات ایران‌خودرو ممکن است ۱۰۰ میلیون تومان از قیمت این مدل‌ها در کارخانه بیشتر باشد. شخصی قیمت حواله دنا پلاس اتوماتیک توربو را ۴۹۰ میلیون تومان اعلام کرده و جالب است بدانید قیمت کارخانه دنا پلاس اتوماتیک توربو حدود ۳۹۰ میلیون تومان است. فروشنده این حواله احتمالا هیچوقت مشتری پیدا نمی‌کند. چون قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو در بازار آزاد کمی بیشتر از ۴۹۰ میلیون است و کسی به‌خاطر دوسه میلیون تومان دست به ریسک خرید حواله غیرقانونی نمی‌زدند.

 

در آگهی‌های مربوط به حواله دنا اتوماتیک موردی وجود دارد که قیمت ۱۹۸ میلیون تومان است. شخص دیگری قیمت حواله دنا پلاس اتوماتیک توربو را ۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته است. قیمت حواله پژو ۲۰۶ در یکی از آگهی‌ها ۲۵۵ میلیون تومان و موعد تحویل کمتر از دوماه نوشته شده است.

فروشنده حواله پژو ۴۵۰ ساده هم دقیقا همین رقم را مدنظر دارد. قیمت حواله پژو پارس با موعد تحویل سه‌ماهه در یکی از آگهی‌ها ۷۲ میلیون تومان است. موعد تحویل تارا دنده‌ای در طرح پیش‌فروش یک‌ساله اخیر ایران‌خودرو طبق اعلام این کارخانه اسفند ۱۴۰۱ یا فروردین ۱۴۰۲ است. یکی از برندگان این قرعه‌کشی با ۱۵ میلیون تومان حاضر به‌فروش حواله آن است. قیمت حواله تارا اتوماتیک توسط فروشنده‌ای در گرگان ۴۰ میلیون تومان نوشته شده است.

قیمت حواله پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما در یکی از آگهی‌ها ۳۶۵ میلیون تومان است. یعنی حدود ۳۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار آزاد و ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه. برنده قرعه‌کشی طرح پیش‌فروش پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانورما حاضر است درازای ۳۵۵ میلیون تومان حواله خودرو خود را بفروشد. او مدعی شده کرده که اقساط مورد نیاز را به‌صورت کامل پرداخت کرده است و موعد تحویل اسفند امسال خواهد بود.

مقالات دیگر:خدمات مجالس تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۷:۲۹ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)

حقوق بازنشستگان چقدر می‌شود؟

دومین جلسه تعیین مستمری بازنشستگان در حال برگزاری است.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، دومین جلسه بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص تعیین افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور و مدیر عامل و مسئولان سازمان تامین اجتماعی از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

مقالات بیشتر:وکیل حقوقی غرب تهران

بازنشستگان انتظار دارند نشست امروز به نتیجه نهایی برسد و تکلیف افزایش مزد و مزایای مزدی بازنشستگان مشخص شود؛ خواسته‌ی بازنشستگان صدور احکام جدید قبل از پایان فروردین و پرداخت مستمری افزایش یافته در اولین ماه سال است.

مقالات دیگر:خریدار فرش دست دوم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۱:۵۶ توسط:rostamilawyer موضوع: نظرات (0)